30. 06. 2015
Radionica za evaluatore medijskih projekata
Zakon, kao i pravilnik koji bliže uređuje ovu oblast, predvideli su da se većina članova konkursnih komisija, koje ocenjuju medijske projekte podnete na konkurse za projektno sufinansiranje, imenuje na predlog novinarskih i medijskih udruženja, u skladu sa Zakonom. Imajući u vidu da su pravila u ovoj oblasti po prvi put definisana, ANEM je prepoznao potrebu svojih članova, ali i članova partnerskih organizacija - Asocijacije medija i Lokal presa, za sticanjem dodatnih znanja i veština potrebnih za pravilnu evaluaciju medijskih projekata, što je potvrdila i praksa u sprovođenju konkursnih procedura u prethodnih nekoliko meseci. Stoga je održao radionicu, čiji je cilj bio podizanje kapaciteta predstavnika medija, članova ANEM-a, Lokal presa i Asocijacije medija, za kompetentno ocenjivanje medijskih projektnih predloga u skladu sa pravilima koja važe u oblasti projektnog sufinansiranja medija.
Radionica je održana 24. juna 2015. u Beogradu. Radionicu je vodio Vladimir Pilja, trener sa dugogodišnjim iskustvom i ekspertizom u ovoj oblasti. Na radionici je bilo 15 učesnika, predstavnika medija iz Niša (3), Beograda (4), Novog Sada, Valjeva, Požarevca, Kikinde, Knjaževca, Bajine Bašte, Vranja i Užica, i to: Radio 021, Novi Sad; Radio BOOM 93, Požarevac; Radio City, Niš; Web portal City Online, Niš; Web portal Južne vesti, Niš; RTV Prima, Bajina Bašta; Radio OK, Vranje; Web portal Kolubarske, Valjevo; RTV VK, Kikinda; Radio Luna, Užice; Radio M55, Knjaževac; Novosti, Beograd (As Medi); Vreme, Beograd (As Medi); Naše novine, Beograd (As Medi); Radio Novosti, Beograd (As Medi). Polaznici treninga su bili novinari, urednici, vlasnici medija, sa dugogodišnjim iskustvom kako u svom poslu tako i u pripremi i podnošenju aplikacija ali i realizaciji projekata za različite donatore, što je jedan od preduslova za to da bi u budućnosti mogli da budu evaluatori.
Radionica je bila koncipirana kao kombinacija sticanja novih znanja i praktičnog rada - vežbi, kako bi učesnici odmah mogli da primene i provere novostečena znanja na konkretnom zadatku, i dobiju dodatne sugestije predavača koje će im, u slučaju da budu izabrani za članove konkursnih komisija, pomoći u samostalnom radu na evaluaciji medijskih projekata. Metodologija treninga je bila bazirana na pristupu koji polaznike treninga stavlja istovremeno u poziciju aplikanta ali i u poziciju evaluatora, s obzirom na činjenicu da je većina polaznika u svom prethodnom iskustvu uglavnom bila ili direktno zadužena ili delimično uključena u pripremu aplikacija za prethodne medijske konkurse. Polaznici treninga su bili upoznati sa osnovnom strukturom projekta - šta dobro napisan projekat treba da ima; sa strukturom aplikacionog formulara konkursa Ministarstva kulture i informisanja - gde koje informacije treba da budu napisane; s tim šta je optimalan budžet - struktura i principi dobrog budžetiranja aktivnosti; sa kriterijumima za ocenu projekata koji se primenjuju na konkursima Ministarstva, pokrajinskih i lokalnih nadležnih organa. Praktičan rad je podrazumevao evaluaciju projekata u formularu Ministarstva kulture - učesnici su bili podeljeni u 5 grupa po 3 učesnika i svaka grupa je radila na evaluaciji jednog predloga projekta, i evaluirala projekat u zadatoj formi evaluacionog formulara, uz pomoć i savete trenera. Kao dobar primer prakse predstavljen je sistem evaluacije koji koristi Delegacija Evropske Unije za većinu svojih konkursa, a polaznici treninga su imali priliku da jedan primer predloga projekta evaluiraju na taj način.
Radionica je realizovana u saradnji sa Deutsche Welle, kao deo projekta Competence Centre for Development of Private Local Media in Serbia koji je podržalo Ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj Savezne Republike Nemačke.
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
PHOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
FOTO:ANEM
-
Nema komentara.