20. 07. 2015
OSNOVE PISANJA PROJEKTNIH PREDLOGA U CILJU SUFINANSIRANJA MEDIJSKIH PROJEKATA – PRVA RADIONICA
Prvu od četiri planirane dvodnevne radionice za medijske profesionalce, pod nazivom "Osnove pisanja projektnih predloga u cilju sufinansiranja medijskih projekata", ANEM je organizovao u Beogradu, 14-15. jula 2015. Da bi učesnicima pružio što kvalitetniju obuku ANEM je na poslu kreiranja, pripreme i vođenja planiranih radionica angažovao vrsnog trenera Jasminu Debeljak Maljković, ekspertkinju sa dugogodišnjim iskustvom u radu na međunarodnim i donatorskim projektima i edukaciji za pisanje i vođenje projekata.
Cilj obuke je bio da unapredi znanja i veštine medijskih profesionalaca, predstavnika medija, za pisanje projekata za konkurse za sufinansiranje medijskih projekata, koje raspisuju nadležno ministarstvo, pokrajinski i lokalni organi.
Radionica je bila koncipirana kao kombinacija teorijske nastave, sa primerima dobre prakse, i praktičnog rada, kako bi učesnici mogli odmah da primene i provere novostečena znanja na konkretnom zadatku. Učesnici su dobili i materijal koji im je koristio na radionici, ali im može poslužiti i za samostalno pisanje projekata nakon obuke. Tokom dva dana trajanja radionice, učesnici su bili upoznati sa strukturom i osnovnim principima razvoja i pisanja projekta, sa osnovnim principima planiranja troškova i izrade budžeta, kao i sa osnovama logičke matrice. Učesnicima je bilo omogućeno da primene nove informacije i znanje kroz izradu nacrta projekta u formularu Ministarstva kulture i informisanja. Na razvijanju koncepata projekata su radili timski, podeljeni po grupama, uz savete i pomoć trenera. O urađenim konceptima se diskutovalo, svi učesnici su davali svoje mišljenje, vođeni pitanjima trenera, a trener je davala komentare i sugestije kako da ih unaprede. Najviše se diskutovalo oko dobre formulacije opšteg cilja i specifičnih ciljeva projekta, nakon čega su se učesnici ponovo vratili svojim nacrtima i korigovali ih u skladu sa zaključcima diskusije. Sve grupe su imale dobre predloge projekta, ali su pojedine aspekte dopunili (recimo participacija stejkholdera, plan diseminacije, održivost projekta) nakon diskusije i novih informacija i ideja kako mogu da poboljšaju svoje projekte.
Na radionici je učestvovalo 11 predstavnika medija iz Beograda, Užica, Valjeva, Subotice, Stare Pazove, Požarevca, Novog Sada i Kikinde, i to: Potrošački savetnik, Beograd; Radio Luna, Užice; Radio Patak, Valjevo; Magločistač. portal, Subotica; Lokal Media Group, Novi Sad; Radio Užice, Užice; RTV Stara Pazova, Stara Pazova; Naše novine, Beograd; Telegraf, Beograd; Radio Kikinda, Kikinda; Radio Boom93, Požarevac.
Kako pokazuju rezultati evaluacije radionice (evaluacioni upitnici popunjeni od strane učesnika), učesnici su bili izuzetno zadovoljni radionicom generalno i organizacijom radionice, posebno trenerom i koncepcijom radionice (kombinacija teorije i prakse), a smatraju da su naučili mnogo i unapredili svoje znanje, i da će stečeno znanje i veštine moći da primene u praksi.
-
Nema komentara.