Home  /  Medijska scena  /  Istraživanja

03. 01. 2007

ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA ŠTAMPANIH MEDIJA, NOVEMBAR 2006

Istraživanje tržišta i čitanosti štampanih medija na teritoriji Srbije: ŠTA ČITA SRBIJA?

- NOVEMBAR 2006. godine -

Naručilac: IREX

Realizacija: Strategic Marketing /SMMRI/

Metodologija: Istraživanje “Licem u lice”, u domaćinstvu, papir i olovka na nacionalnom  reprezentativnom uzorku Srbije: 15-70 godina starosti, uključuje urbana i “ostala” naselja

Populacija u osnovnom skupu: 5.388.000

Tip uzorka: troetapni slučajan reprezentativni stratifikovani uzorak
Jedinica I etape: Teritorija biračkih mesta
Jedinica II etape: Domaćinstva (slučajnim korakom)
Jedinica III etape: Ispitanici u okviru domaćinstva (Kish tablice)

Realizovani uzorak: 1658 ispitanika

Teren: 11. - 17. XI 2006.

Neki od rezultata istraživanja:

-Novine i časopisi beleže blag porast frekvencije čitanosti (mesečni čitaoci postaju nedeljni i sl.), ali udeo ne-čitalaca se ne smanjuje. Internet je u kontinuiranom porastu.

-Novine se čitaju oko 46 minuta dnevno, časopisi slično – 50 minuta dnevno.

-Novine nešto više čitaju muškarci, svi uzrasti (ali nešto manje najmlađi i najstariji), nešto bolje obrazovani (najmanje srednje škola), nešto imućniji, u urbanizovanim sredinama i Beogradu.

-Časopise više čitaju žene, mlađi ispitanici, obrazovaniji (najmanje srednja škola), nešto imućniji, u urbanizovanim sredinama i Beogradu.

-Najveći je segment koji prati isključivo TV i eventualno radio (22%), zatim ljudi koji svom medijskom miksu  dodaju i novine (35%), zatim segment koji čita i časopise (24%), i najzad i oni  koji pored svega koriste i Internet (20%).

Preuzmite istraživanje:

Šta čita Srbija, novembar 2006

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs