03. 01. 2007
ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA ŠTAMPANIH MEDIJA, NOVEMBAR 2006
Istraživanje tržišta i čitanosti štampanih medija na teritoriji Srbije: ŠTA ČITA SRBIJA?
- NOVEMBAR 2006. godine -
Naručilac: IREX
Realizacija: Strategic Marketing /SMMRI/
Metodologija: Istraživanje “Licem u lice”, u domaćinstvu, papir i olovka na nacionalnom reprezentativnom uzorku Srbije: 15-70 godina starosti, uključuje urbana i “ostala” naselja
Populacija u osnovnom skupu: 5.388.000
Tip uzorka: troetapni slučajan reprezentativni stratifikovani uzorak
Jedinica I etape: Teritorija biračkih mesta
Jedinica II etape: Domaćinstva (slučajnim korakom)
Jedinica III etape: Ispitanici u okviru domaćinstva (Kish tablice)
Realizovani uzorak: 1658 ispitanika
Teren: 11. - 17. XI 2006.
Neki od rezultata istraživanja:
-Novine i časopisi beleže blag porast frekvencije čitanosti (mesečni čitaoci postaju nedeljni i sl.), ali udeo ne-čitalaca se ne smanjuje. Internet je u kontinuiranom porastu.
-Novine se čitaju oko 46 minuta dnevno, časopisi slično – 50 minuta dnevno.
-Novine nešto više čitaju muškarci, svi uzrasti (ali nešto manje najmlađi i najstariji), nešto bolje obrazovani (najmanje srednje škola), nešto imućniji, u urbanizovanim sredinama i Beogradu.
-Časopise više čitaju žene, mlađi ispitanici, obrazovaniji (najmanje srednja škola), nešto imućniji, u urbanizovanim sredinama i Beogradu.
-Najveći je segment koji prati isključivo TV i eventualno radio (22%), zatim ljudi koji svom medijskom miksu dodaju i novine (35%), zatim segment koji čita i časopise (24%), i najzad i oni koji pored svega koriste i Internet (20%).
Preuzmite istraživanje:
-
Nema komentara.