02. 04. 2015
Do 2016. modalitet pretplate za RTS, najverovatnije taksa
On je za Radio Beograd rekao da smo medijske zakone čekali godinama, da je nekoliko timova radilo na njima, te da su javne rasprave trajale predugo i pretvarale se u obračune nekih "famoznih i fantomskih klanova u medijima".
"Red je da se ti zakoni u potpunosti donesu, da se potpuno reguliše status medija u Srbiji, da se jednostavno krene. Svaki zakon je bolji od bezakonja", istakao je Mihajlović.
On je naglasio da je kriza ekonomije u čitavoj zemlji dovela do pada standarda novinara, da je jedan dobar deo novinara u Srbiji slabo plaćen, te da su plaćeni slabije nego njihove kolege u zemljama Zapadne Evrope i da se u takvim uslovima ne može tražiti visok standard i visoka profesionalnost.
Govoreći o saradnji sa svetskim medijima, Mihajlović je podsetio na trend da inostrane kuće na neki način postepeno gase svoja predstavništva u Srbiji.
"Srbija više nije mesto koje je važno, da tako kažem, na informativnoj mapi sveta. Međutim, neki događaji u Ukrajini kao i Balkan, područje koje još uvek nije sređeno, govore mi da će uskoro početi ponovo otvaranje inostranih dopisništava", rekao je Mihajlović.
On je dodao da je sada fokus na ekonomskim temama i da ljude "sa zapada i istoka", više zanimaju ekonomske, nego političke informacije iz Srbije.
Osvrnuvši se na medijsku sliku Srbije danas, Mihajlović je naglasio da se jedan broj medija pretvorio u instrumente pojedinih centara moći, pre svega na ekonomsko-političke centre moći.
"Naše novine veoma često koriste neproverene informacije, neki naši mediji su krenuli sa tim rijaliti šouom, koji deluju veoma negativno na mlađe naraštaje", kaže Mihajlović.
On je naglasio da nijedna politička opcija ne može više da manipuliše građanima na način na koji je to moglo pre desetak, ili 20 godina. Prema njegovim rečima, zemlja je u krizi, a glavni posao svake vlade je da osnaži ekonomiju, da obezbedi što više radnih mesta, da na neki način pojača privredu.
"Mi govorimo stalno, pominjemo taj famozni termin "reindustrijalizacija", jer je industrija ubijena u ovoj zemlji u mnogo čemu. Kada krene ekonomija, krenuće i te društvene delatnosti, pa onda i mediji", rekao je Mihajlović.
On je dodao da postoji jedna nova medijska orijentacija - društvene mreže, čiji uticaj, kako je rekao, iz dana u dan jača u Srbiji. "Društvene mreže imaju u nekim trenucima vrlo pozitivnu, mobilizacijsku ulogu, a u nekim momentima imaju i veoma negativnu ulogu", rekao je Mihajlović.
-
Nema komentara.