Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Aktivnosti javnog zalaganja

29. 07. 2010

PRIPREMNE AKTIVNOSTI ANEMA ZA JAVNU RASPRAVU O MEDIJSKOJ STRATEGIJI

ANEM se odavno zalaže za donošenje Medijske strategije, smatrajući je osnovnom pretpostavkom za neophodne medijske reforme i razvoj medijskog sektora.

Nakon višegodišnjeg zakašnjenja, rad na Medijskoj strategiji je otpočeo izradom Medijske studije, koju su, za potrebe Ministarstva kulture, uradili nezavisni stručnjaci koje je angažovala Delegacija Evropske unije u Srbiji. Studija je javno prezentovana 25.06.2010. u Beogradu. Ovaj dokument sadrži presek stanja i procenu potreba u medijskom sektoru Srbije, prikaz Evropskog prava (Acquis Communautaire) i standarda Saveta Evrope, primere najbolje evropske prakse iz 3 zemlje Evropske unije: Austrije, Nemačke i Danske radi poređenja sa situacijom u medijskom sektoru Srbije, kao i preporuke autora Studije za rešenja najvažnijih medijskih pitanja. Studija treba da posluži kao osnov za javnu debatu u procesu izrade Medijske strategije.

Kako bi svom članstvu olakšao razumevanje suštine preporuka sadržanih u Medijskoj studiji i njihovih praktičnih posledica na položaj medija, ANEM je, u julu 2010, u saradnji sa svojom Pravnom službom, advokatskom kancelarijom "Živković & Samardžić",  pripremio i dostavio članicama interni dokument, koji predstavlja sažet prikaz preporuka iz Studije sa stručnim komentarima. Istovremeno, ANEM je od svojih članica zatražio pitanja, komentare i sugestije, koji treba da pomognu formiranju stavova koje će ANEM zastupati na okruglim stolovima posvećenim izradi Medijske strategije, planiranim u septembru 2010.

Shvatajući značaj pravilnog definisanja Strategije za razvoj medija, ANEM će se, na navedenim okruglim stolovima, zalagati, ne samo za interese svojih članica, već i za strateška rešenja koja će omogućiti razvoj celokupnog medijskog sektora. Pored izjašnjavanja o preporukama iz Studije, ANEM će imati i svoje argumentovane predloge za neka drugačija rešenja pojedinih medijskih pitanja. U postupku priprema za javnu raspravu, ANEM će nastojati da sa drugim partnerima iz medijskog sektora postigne konsenzus o osnovnim principima Medijske strategije.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs