24. 12. 2010
ANEMOVE PRIMEDBE I SUGESTIJE NA NACRT NOVOG ZAKONA O OGLAŠAVANJU
Ministarstvo trgovine i usluga je krajem novembra objavilo, a 6. decembra 2010. godine na okruglom stolu i predstavilo svoj tekst Nacrta novog Zakona o oglašavanju. Svoje pisane primedbe i sugestije na Nacrt zakona o oglašavanju, ANEM je Ministarstvu trgovine i usluga dostavio 24. decembra 2010. godine. Nakon prijema dopisa, Ministarstvo trgovine i usluga je obavestilo ANEM da će, pošto prouči ove primedbe i sugestije, zvati predstavnike Asocijacije na sastanak.
Suština ANEMovih primedbi i sugestija koje se odnose na Nacrt Zakona o oglašavanju su:
1) Određene definicije treba učiniti preciznijim i vernijim Direktivi o audiovizuelnim medijskim uslugama, koja je služila kao osnovni izvor za izradu ovog Nacrta. ANEM je u svom dopisu dao i predloge konkretnih definicija pojmova kao što su: audiovizuelna medijska usluga, uređivačka odgovornost, pružalac medijskih usluga, televizijski program, audiovizuelna medijska usluga na zahtev i audiovizuelna komercijalna komunikacija.
2) Trebalo bi jasno izdvojiti audiovizuelne medijske usluge na zahtev, na koje bi se primenjivala samo opšta pravila o oglašavanju, shodno odredbi člana 9. Direktive o audiovizuelnim medijskim uslugama, a za način, na koji treba primeniti ta opšta pravila o oglašavanju, date su konkretne preporuke.
3) Radio ne bi trebalo stavljati u audiovizuelne medijske usluge, budući da on to nije. Radio bi trebalo izdvojiti u poseban deo zakona, a deo koji se tiče audiovizuelnih komercijalnih komunikacija rasteretiti odredbi i definicija koje se tiču radija. U navedenom smislu, posebno u odnosu na komercijalni radio, pravila bi trebalo liberalizovati, za šta su date konkretne preporuke. S druge strane, na oglašavanje na radiju javnih radiodifuznih ustanova, radio stanica civilnog sektora i radio stanica lokalne ili regionalne zajednice do njihove privatizacije, treba shodno da se primenjuju ograničenja predviđena ovim zakonom za televizijsko oglašavanje javnih radiodifuznih ustanova, televizijskih stanica civilnog sektora i televizijskih stanica lokalne ili regionalne zajednice do njihove privatizacije.
4) U pogledu novih oglašivačkih tehnika (podeljeni ekran, virtuelno sponzorstvo), trebalo bi se vernije držati propisanog u Commission interpretative communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the "Television without frontiers" Directive (2004/C 102/02), za šta su date i konkretne preporuke.
5) Kako bi se očuvala prepoznatljivost javnog servisa i njegova funkcija, kao i konkurentnost komercijalnih medija, ANEM smatra da u član 49. Nacrta treba dodati novi stav da glasi: TV oglašavanje, odnosno TV prodaja, u programima javnih radiodifuznih ustanova, televizijskih stanica civilnog sektora i televizijskih stanica lokalne ili regionalne zajednice do njihove privatizacije, emituje se isključivo između pojedinih emisija.
6) ANEM smatra apsolutno neprihvatljivim zakupljene termine za političko oglašavanje u programima javnih radiodifuznih ustanova, televizijskih stanica civilnog sektora, kao i televizijskih stanica lokalne ili regionalne zajednice do njihove privatizacije, i u tom smislu bi trebalo promeniti član 107. Nacrta.
![](/img/commentW.gif)
-
Nema komentara.