Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Aktivnosti javnog zalaganja

30. 12. 2011

ZAHTEV ANEMA ZA DONOŠENJE AKTA KOJIM ĆE SE BLIŽE REGULISATI PRAVILA O OGLAŠAVANJU I SPONZORSTVU NA RADIJU I TELEVIZIJI

ANEM smatra da odredbe Zakona o oglašavanju koje se tiču oglašavanja i sponzorstva na televiziji i radiju, nisu dovoljno precizne, što je, između ostalog, razlog što se u Srbiji trenutno vodi više stotina prekršajnih postupaka protiv emitera. Stoga je 30.12.2011. uputio dopis Republičkoj radiodifuznoj agenciji, u kome poziva RRA da donese odgovarajući akt kojim će ta bliža pravila propisati, s obzirom da je ovo regulatorno telo na to ovlašćeno Zakonom o oglašavanju i Zakonom o radiodifuziji.

Prema ANEMu, nepostojanje ovakvih pravila je izvor pravne nesigurnosti iz više razloga. Prvo, čitav niz prekršaja Zakona o oglašavanju tiče se različitih pravila koja važe za specifične vrste ili žanrove programa, zbog čega je potrebno da RRA objavi kriterijume po kojima žanrovski razvrstava emisije, jer se često dešava da emiter i radiodifuzna agencija isti program različito klasifikuju. Drugo, neka rešenja Zakona o oglašavanju i Evropske konvencije o prekograničnoj televiziji se razlikuju, s obzirom da je Srbija ratifikovala samu Konvenciju nakon usvajanja Zakona o oglašavanju. Treće, RRA bi, prilikom propisivanja bližih pravila o oglašavanju i sponzorstvu na televiziji i radiju, morala da uzme u obzir upravo i Interpretativnu komunikaciju Evropske komisije iz 2004, zato što ovaj dokument dodatno pojašnjava smisao i domašaj Konvencije.

ANEM smatra da RRA odgovarajućim aktom treba da uredi najmanje sledeće: definiše pojmove "jednog punog sata emitovanog programa" "dnevno emitovanog programa" zbog mogućnosti njihovog različitog tumačenja; definiše uslove za prepoznatljivo odvajanje blokova oglasnih poruka i poruka TV prodaje od ostalih programskih sadržaja zvukom i slikom; bliže odredi uslove za oglašavanje tokom prenosa sportskih događaja koji nemaju pauze kao i uslove za nove oglašivačke tehnike koje nisu izričito regulisane ni Zakonom o oglašavanju, ni Konvencijom, kao što su podela ekrana ili virtuelno sponzorstvo; bliže odredi smisao i domašaj pojma neposrednog oglašavaja prodaje, kupovine ili iznajmljivanja proizvoda i usluga sponzora ili trećeg lica, odnosno posebnog upućivanja na te proizvode i usluge u sponzorisanim programima. Na kraju, ANEM smatra da je neophodno urediti i pitanje umetanja oglasnih poruka specifično namenjenih gledaocima u Srbiji, u strane kablovske i satelitske kanale dostupne u domaćoj kablovskoj i satelitskoj DTH ponudi.

ANEM je u svom dopisu, takođe iskazao svoju spremnost da sarađuje i pruži svu neophodnu podršku Republičkoj radiodifuznoj agenciji, kako bi se ova pitanja, u cilju podsticanja razvoja radiodifuzije i stvaralaštva u oblasti radija i televizije u Republici Srbiji, rešila na zadovoljavajući način.

Ovu aktivnost javnog zalaganja podržao je Civil Rights Defenders

 

Ceo dopis ANEMa pogledajte ovde

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs