28. 06. 2013
POSLEDNJE PRIMEDBE NA NACRT ZAKONA O JAVNOM INFORMISANJU I MEDIJIMA
Nakon javne rasprave o Nacrtu zakona o javnom informisanju i medijima koja je završena u martu 2013, nadležno ministarstvo je razmatralo dobijene komentare i nastavilo proces konsultacija sa državnim organima i telima, na osnovu čega je uradilo izmene Nacrta i dostavilo ga Radnoj grupi na mišljenje. Kao predstavnik Medijske koalicije (ANEM, UNS, NUNS, NDNV i Lokal pres) u Radnoj grupi, Saša Mirković, predsednik ANEM-a, Ministarstvu kulture i informisanja je dostavio primedbe Koalicije na poslednju verziju Nacrta i konkretne predloge za izmene i dopune pojedinih članova Nacrta.
Kako neki važni predlozi Medijske koalicije nisu bili uvaženi ni u poslednjoj verziji Nacrta, Koalicija je i ovog puta insistirala na sledećem i tražila:
1. U poglavlju IV Nacrta, koje se odnosi na sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja: propisivanje minimuma budžetskih sredstava (2% od ukupnih budžetskih sredstava na godišnjem nivou) koja će biti opredeljena za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, na svim nivoima (republika, pokrajina i lokalna samouprava); bliže definisanje kriterijuma „poštovanje profesionalnih i etičkih medijskih standarda“ za ocenjivanje projekata – prihvatanje nadležnosti samoregulatornog tela i sistema nezavisne verifikacije tiraža (za štampane medije) i postupanje u skladu sa odlukama RRA (za elektronske medije); uniformno propisivanje bližih pravila za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja podzakonskim aktom nadležnog ministarstva koja će se primenjivati bez obzira na nivo vlasti koji dodeljuje sredstva; u kaznenim odredbama – propisivanje prekršajne odgovornosti za odgovorno lice u organu javne vlasti za postupanje suprotno odredbama zakona koje se odnose na sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja;
2. U poglavlju V Nacrta – Mediji: jasnije definisanje prava koje je u pravnom prometu („pravo na izdavanje konkretnog medija“, umesto „programske i uređivačke koncepcije“)
3. U poglavlju VII – Javnost podataka o medijima i registar: ovo poglavlje treba urediti u skladu sa sugestijama Agencije za privredni registar, uz neznatnu izmenu koja se odnosi na preciznije definisanje svrhe registra;
4. U poglavlju VIII – Zaštita medijskog pluralizma: preciziranje vremenskog perioda za utvrđivanje objedinjavanja; preciznije definisanje nadležnosti ministarstva i regulatornog tela (RRA) u ovoj oblasti;
5. U poglavlju XXIII – Prelazne i završne odredbe: konkretno propisivanje modela privatizacije medija, bez davanja ovlašćenja Agenciji za privatizaciju da bira model; jasno definisanje datuma obaveznog okončanja privatizacije medija (31.12.2014.), nakon kog se neprivatizovani mediji brišu iz registra; zakonsko propisivanje zabrane finansiranja medija iz javnih prihoda počev od 1.1.2014, izuzev u skladu sa odredbama o projektnom finansiranju, za koje mogu da konkurišu tokom 2014.g i neprivatizovani mediji; u skladu sa strateškim opredeljenjem i zakonskim rešenjima o zabrani posrednog ili neposrednog vlasništva ili učešća države u vlasništvu u medijima, jasno utvrđivanje prestanka važenja konkretnih odredaba drugih zakona koje su u koliziji sa ovim zakonom, uključujući i odredaba Zakona o JP TANJUG.
I ove primedbe i sugestije na Nacrt zakona, kao i sve ranije, uradio je pravni tim ANEM-a, za potrebe Medijske koalicije.
![](/img/commentW.gif)
-
Nema komentara.