30. 12. 2014
PREPORUKE ANEMA ZA IZRADU PRAVILNIKA O OGLAŠAVANJU U ELEKTRONSKIM MEDIJIMA
Jedan od podzakonskih akata koji Regulatorno telo za elektronske medije (REM) treba da donese u roku od 6 meseci od stupanja na snagu Zakona o elektronskim medijima jeste i pravilnik kojim će bliže regulisati pravila o audio-vizuelnim komercijalnim komunikacijama, odnosno o oglašavanju u elektronskim medijima. Savet Regulatora je dobro prepoznao potrebu da, zbog značajnih novîna koje je Zakon uveo u toj oblasti, do donošenja podzakonskog akta na neki način pomogne svim zainteresovanim stranama da ta nova pravila bolje razumeju i primenjuju, te je 9. oktobra 2015. objavio Interpretativno saopštenje kojim je ukazao svim zainteresovanim stranama na koji način će Regulator do donošenja podzakonskog akta primenjivati odredbe Zakona koje uređuju emitovanje komercijalnih sadržaja. Time je istovremeno ukazao i na to u kom smeru bi mogao biti formulisan i podzakonski akt.
Iako je Interpretativno saopštenje u značajnoj meri u skladu sa Zakonom i može poslužiti kao dobra osnova za izradu podzakonskog akta, ANEM je smatrao da ima potrebe da ukaže Regulatoru na pojedine nedostatke Saopštenja i da sugeriše način na koji bi određena pitanja trebalo regulisati budućim podzakonskim aktom kako bi bio u potpunosti u skladu sa Zakonom i ostalim relevantnim propisima. ANEM je stoga pripremio preporuke koje će nadalje zastupati u procesu donošenja pravilnika kojim će REM bliže regulisati oblast audio-vizuelnih komercijalnih komunikacija. Preporuke se odnose na sledeća važna pitanja iz te oblasti: 1) AV komercijalnu komunikaciju koja preporučuje alkoholna pića 2) Vreme trajanja AV komercijalne komunikacije i način njenog emitovanja; 3) Plasiranje proizvoda (robe); i 4) Nove vidove oglašavanja: Virtuelno oglašavanje, podela ekrana, natpisi na ekranu, inserteri i sl.
Preporuke su dostupne na kraju ove strane.
Izneti stavovi pripadaju isključivo autorima i ne moraju predstavljati zvaničan stav Ambasade Kraljevine Holandije.
-
Nema komentara.