06. 02. 2000
Amandmani na nacrt Zakona o radiodifuziji
čl.83
- Iza stava 5 ovog člana dodati nov stav koji glasi:
Radio i ili televizijskim stanicama lokalnih ili regionalnih zajednica pripada 10% prihoda ostvraneog naplatom pretplate na području lokalne ili regionalne zajednice. Ukoliko su radio i/ ili televizijske stanice, stanice u mešovitoj svojini, prihod ostvaren naplatom pretplate se smanjuje srazmerno smanjenju učešća udela lokalne ili regionalne zajednice u kapitalu.
Ova sredstva Radiodifuzna ustanova Srbije dužna je da prenese radio i/ ili televizijskim stanicama lokalne ili regionalne zajednice u roku od 3 dana od dana izvršene pretplate. Pravo na prihode ostvarene od naplate pretplate radio i ili televizijskim stanicama pripada dok imaju status javnih preduzeća.
Razlozi: Kako i radio i televizijske stanice čiji su osnivači opštine ili regionalne zajednice vrše funkciju javnog servisa na terioriji za koju su osnovane, a polazeći od ekonomske realnosti u kojoj se nalaze ova javna preduzeća opravdano je da i njihovo poslovanje bude u jednoj meri finansirano iz pretplate koja se ubire na teritoriji na kojoj ove medijske kuće emituju program.
čl.96
- brisati stav od 1 do 5
- dodatiu novi stav 1
Radio i ili televizijske stanice čiji su osnivači skupštine opština, gradova ili regionalne zajednice imaju status javnih preduzeća.
- u stavu 6,7 i 8 brisati iza reci st.1, oznake 2 i 3
- iza poslednjeg stava predlozenog clana dodati stav:
Radio i ili televizijske stanice iz stava 1 u obavezi su da se privatizuju u roku od 4 godine o dana stupanja na snagu ovog zakona.
Nadležno ministarstvo u obavezi je da u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona donese akt kojim će se bliže urediti način privatizacije radio i ili televizijskih stanica iz stava 1 .
Ralozi: Polazeći od duha nacrta Zakona koji se predlaže i usvojenih standarda i načela, neprimerno je da ako se na nivou cele teritorije državna televizija pretvara u javni servis uz obrazloženje da se time usvaja opsteprihvaćeni evropski standard izbegavanja uticaja izvršne vlasti na javni radiodifzuni servis, da istovremeno na nivou lokalne samouprave opstaje prevaziđeni oblik državnog medija. Stoga nije primereno predvideti mogućnost osnivanja novih javnih preduzeća za emitovanja radio i ili televizijskog programa, već obavezu postojećih da se u određenom roku privatizuju.
Imajući u vidu broj medija lokalne samouprave, trenutno finansijsko stanje i potrebe, ne bi bilo oportuno uređivati položaj ovih medija na način kako je uređen javni servis za celu teriitoriju, formiranjem lokalnih saveta i sl. već prihvatiti racionalniju opciju privatizacije ovih medija uz određeno učešće loklane samouprave koje omogućava obavljanje svrhe informisanja na nivou opstina, gradova i regiona.
čl.66
- u stavu 5 izmeniti broj 25% u 15%.
Razlozi: Imajući u vidu visinu prihoda koja se moze ostavriti emitovanjem televizijskog programa u odnosu na radijski, a uzmajući u obzir i činjenicu da je emitovanje radio programa praćeno manjim troškovima, primerenije je ralnosti da odnos visine naknade za emitovanje radio programa bude u predloženoj srazmeri.
čl.108
- U članu reč šest minuta zameniti sa dva minuta.
Razlozi: Polazeći od činjenice da Radiodifuzna ustanova Srbije ostvaruje prihod po osnovu obavezne pretplate, te je oslobođena i određenih obaveza koje plaćaju ostali emiteri, krajnje je neprimerno , uz uvažavanje činjenice da i ovoj ustanovi treba omogućiti delimično finansiranje iz komercijalnih prihoda, predvideti šestominutini reklamni blok po satu programa, jer time se ova ustanova dovodi u monopolski položaj u odnosu na ostale emitere, kao i ugrožava mogućnost opstanka ostalih emitera, a i samo ostvarivanje funkcije javnog servisa, te je vreme od 2 minuta po satu programa celishodno rešenje.
-
Nema komentara.