14. 12. 2012
ANEM TRAŽI DONOŠENJE NOVOG ZAKONA O OGLAŠAVANJU
Beograd, 14.12.2012. - Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) podnela je Ministarstvu kulture i informisanja i Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija dopis kojim traži donošenje novog Zakona o oglašavanju.
ANEM je u svom dopisu ovim ministarstvima ukazao da je pre više od 4 meseca protekao rok za preispitivanje mogućnosti izmene određenih propisa ̶ među kojima je i Zakon o oglašavanju ̶ određen Akcionim planom za sprovođenje Strategije razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji do 2016. godine. U Akcionom planu, kao nosilac navedene aktivnosti je označeno Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva Republike Srbije, odnosno, na osnovu novog Zakona o ministarstvima, Ministarstvo kulture i informisanja, koje je preuzelo prava i obaveze prethodnog ministarstva u oblasti medija. ANEM je u dopisu tražio od ovog Ministarstva da obavesti javnost o aktivnostima koje je sprovelo u cilju preispitivanja mogućnosti izmene Zakona o oglašavanju, jer javnost do sada nije bila informisana o tome.
ANEM je, međutim, ukazao da je neophodno doneti potpuno nov Zakon o oglašavanju, jer postojeći Zakon, u izmenjenim uslovima poslovanja na medijskom tržištu u Republici Srbiji, ne predstavlja adekvatan pravni okvir, te nikakve eventualne izmene ne bi mogle dovesti do toga da postojeći Zakon odgovori na nove okolnosti. Ukazujući na ključne probleme, ANEM je istakao da važeći Zakon o oglašavanju nije u skladu sa evropskom regulativom i praksom u ovoj oblasti, a posebno Direktivom EU o audiovizuelnim medijskim uslugama, kao i da dopušta mogućnost tumačenja na različite načine, što rezultira ozbiljnim problemima prilikom njegove primene. Pored toga, novim Zakonom o oglašavanju potrebno je urediti i neke okolnosti koje važeći zakon ne prepoznaje, kao što je npr. oglašavanje u okviru stranih programa koji se reemituju u Srbiji, ali i neka druga pitanja koja su se u radu emitera iskristalisala kao problematična.
ANEM je istakao i da se pri donošenju novog zakona nikako ne treba oslanjati na Nacrt zakona o oglašavanju iz 2010. godine, jer je taj Nacrt rađen mimo radne grupe, pa je, na insistiranje radne grupe i drugih zainteresovanih strana, povučen. Osnovne primedbe koje je ANEM dao na ovaj Nacrt odnosile su se, pre svega, na to da nije usklađen ni sa aktuelnim evropskim pravnim okvirom, niti sa domaćom regulativom.
Polazeći od toga da je u toku izrada seta medijskih zakona, a da Zakon o oglašavanju, iako nije medijski zakon, ima važan uticaj na funkcionisanje medija, ANEM u svom dopisu, da bi se izbeglo donošenje propisa koji bi bili u međusobnoj koliziji, zahteva od Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija da, u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, otpočne proceduru donošenja novog Zakona o oglašavanju u najkraćem roku.
Predsednik ANEM-a, Saša Mirković
-
Nema komentara.