21. 12. 2007
NUNS, ANEM, APRES, GRUPA ZA REFORMU MEDIJSKOG SEKTORA I MEDIJA CENTAR O PREDIZBORNOM IZVEŠTAVANJU ELEKTRONSKIH MEDIJA
„PREDIZBORNO IZVEŠTAVANJE ELEKTRONSKIH MEDIJA:
KAKO NA PRAVI NAČIN INFORMISATI GRAĐANE?“
Zaključci sa sastanka održanog 21. decembra 2007. godine u Medija centru. Sastanak je održan u okviru projekta koji podržava Fondacija Konrad Adenauer
Medijska udruženja i asocijacije pozivaju urednike i novinare elektronskih medija da profesionalno i nepristrasno izveštavaju o predizbornim aktivnostima stranaka i kandidata u predizbornoj kampanji:
- Pozivamo medije da u okviru informativnih programa profesionalno izveštavaju o predizbornim aktivnostima i da koriste svoju uređivačku nezavisnost u kreiranju programa. Zahtev za nepristrasnim i ravnopravnim predstavljanjem svih učesnika u predizbornom procesu treba poštovati, ali apelujemo na elektronske medije da ne koriste integralne priloge koje im stranke dostavljaju. Elektronski mediji su tokom prethodnih izbornih perioda relativno nepristrasno izveštavali, ali su često u okviru informativnih predizbornih programskih blokova bez ikakvih novinarskih i uređivačkih intervencija emitovali materijal kojim su ih stranke snabdevale.
- Od Republičke radiodifuzne agencije očekujemo da, kroz Opšte obavezujuće uputstvo za ponašanje u predizbornoj kampanji, reguliše ponašanje medija na odgovarajući način, bez odredbi o striktnoj ravnopravnoj zastupljenosti koje ograničavaju uređivačku slobodu elektronskih medija.
- Elektronski mediji bi tokom predizborne kampanje trebalo da poštuju obavezu da svim akterima u predizbornom procesu omoguće podjednake uslove oglašavanja i podjednake uslove prilikom zakupljivanja plaćenih programskih termina. Pozivamo političke partije da u cilju uspešne poslovne saradnje na vreme izvrše ugovorne obaveze plaćanja oglasnog prostora medijima, da ne bi ugrozili ekonomsko poslovanje emitera tokom predizbornog perioda. Apelujemo na medije da emitovanjem plaćenih političkih programa ne dozvole značajnu promenu i remećenje programske strukture i programske šeme.
- Od Republičke radiodifuzne agencije očekujemo da pažljivo prati rad svih elektronskih medija tokom predizborne kampanje i da posle izbora objavi izveštaj o ponašanju medija tokom kampanje u interesu javnosti.
Mediji ne bi trebalo da dozvole da u preizbornom periodu služe isključivo kao oglasna platforma za širenje stranačkih poruka, kroz predizborne blokove, plaćene oglase i zakupljene termine. Novinari i urednici trebalo bi da doprinesu stvaranju povoljnijih uslova za profesionalno izveštavanje o izborima, kako bi se na pravi način odgovorilo na informativne potrebe biračkog tela.
-
Nema komentara.