15. 01. 2003
MERENJE GLEDANOSTI TV PROGRAMA NA TERITORIJI SRBIJE
- DECEMBAR 2002. godine -
Naručilac istraživanja: IREX
Realizacija: SMMRI (Strategic Marketing & media research institute)
Istraživanje čiji su rezultati predstavljeni u ovom izveštaju je sedmo istraživanje ovog tipa od 1998.godine.
Cilj svih ovih istraživanja bio je da se izmeri auditorijum najznačajnijih TV stanica u zemlji, auditorijum TV stanica članica ANEM-a pojedinačno, kao i auditorijum najznačajnijih TV stanica koje reemituju nešto od programa ANEM-a.
Novina u odnosu na prethodna istraživanja je to što su podaci dobijeni kombinacijom dva metoda merenja televizijskog auditorijuma.
Deo podataka dobijen je na osnovu Dnevnika koji je vodilo ukupno 5148 ispitanika sa teritorije Srbije bez Kosova (svi članovi izabranih domaćinstava stari 4 i više godina, evidencija o gledanosti TV stanica vodjena je po 15-minutnim intervalima).
Drugi deo podataka dobijen je na osnovu elektronskog merenja gledanosti TV programa uz pomoć piplmetara (prosečna dnevna veličina uzorka: 2577 ispitanika, evidencija gledanosti po minutima, provajder podataka AGB Strategic Research). Podaci se odnose na period od ponedeljka 9. Decembra 2002. do nedelje 15. Decembra 2002. godine. Prosečna dnevna veličina uzorka: 7725 ispitanika.
TV stanice članice ANEM-a, kao i najznačajnije reemitore ANEM-a, gledalo je bar 1 minut tokom nedelju dana, ukupno 40.4% ukupno posmatrane populacije (2.816.519 gledalaca), uz učešće od 3,6% u ukupnom TV auditorijumu (prosečan dnevni auditorijum 20,4% - 1.424.071 gledalac). Gledano po ukupnom broju gledalaca za nedelju dana, to je bitno povećanje u odnosu na prethodno istraživanje, kada je ukupni nedeljni auditorijum iznosio oko 1.782.000 gledalaca.
Ukupan nedeljni auditorijum samo TV stanica članica
ANEM-a bio je 37,4% ukupno posmatrane populacije (2.605.048 gledalaca), uz učešće od 3,2% u ukupnom TV auditorijumu (prosečan dnevni auditorijum 18% - 1.254.507 gledalac). To je do sada najveći zabeleženi ukupni nedeljni auditorijum TV stanica članica ANEM-a. U maju 2002. Godine on je iznosio 24,1%, u novembru 2001. 23,2%, u maju 2001. 21,6%, u novembru 2000. 18,6%, a u maju 2000. godine 12,3%.
Posmatrano po regionima, najveći broj gledalaca TV stanica članica ANEM-a bio je na teritoriji centralne Srbije (oko 45% ukupnog auditorijuma ANEM-a), zatim na teritoriji grada Beograda (oko 30%) i na kraju na teritoriji Vojvodine (oko 25%).
POGLEDAJTE GRAFIČKI PRIKAZ REZULTATA ISTRAŽIVANJA (word 170KB)
-
Nema komentara.