Home  /  Medijska scena  /  Istraživanja

15. 01. 2003

MERENJE GLEDANOSTI TV PROGRAMA NA TERITORIJI SRBIJE

- DECEMBAR 2002. godine -

Naručilac istraživanja: IREX
Realizacija: SMMRI (Strategic Marketing & media research institute)

Istraživanje čiji su rezultati predstavljeni u ovom izveštaju je sedmo istraživanje ovog tipa od 1998.godine.

Cilj svih ovih istraživanja bio je da se izmeri auditorijum najznačajnijih TV stanica u zemlji, auditorijum TV stanica članica ANEM-a pojedinačno, kao i auditorijum najznačajnijih TV stanica koje reemituju nešto od programa ANEM-a.

Novina u odnosu na prethodna istraživanja je to što su podaci dobijeni kombinacijom dva metoda merenja televizijskog auditorijuma.

Deo podataka dobijen je na osnovu Dnevnika koji je vodilo ukupno 5148 ispitanika sa teritorije Srbije bez Kosova (svi članovi izabranih domaćinstava stari 4 i više godina, evidencija o gledanosti TV stanica vodjena je po 15-minutnim intervalima).

Drugi deo podataka dobijen je na osnovu elektronskog merenja gledanosti TV programa uz pomoć piplmetara (prosečna dnevna veličina uzorka: 2577 ispitanika, evidencija gledanosti po minutima, provajder podataka AGB Strategic Research). Podaci se odnose na period od ponedeljka 9. Decembra 2002. do nedelje 15. Decembra 2002. godine. Prosečna dnevna veličina uzorka: 7725 ispitanika.

TV stanice članice ANEM-a, kao i najznačajnije reemitore ANEM-a, gledalo je bar 1 minut tokom nedelju dana, ukupno 40.4% ukupno posmatrane populacije (2.816.519 gledalaca), uz učešće od 3,6% u ukupnom TV auditorijumu (prosečan dnevni auditorijum 20,4% - 1.424.071 gledalac). Gledano po ukupnom broju gledalaca za nedelju dana, to je bitno povećanje u odnosu na prethodno istraživanje, kada je ukupni nedeljni auditorijum iznosio oko 1.782.000 gledalaca.

Ukupan nedeljni auditorijum samo TV stanica članica
ANEM-a
bio je 37,4% ukupno posmatrane populacije (2.605.048 gledalaca), uz učešće od 3,2% u ukupnom TV auditorijumu (prosečan dnevni auditorijum 18% - 1.254.507 gledalac). To je do sada najveći zabeleženi ukupni nedeljni auditorijum TV stanica članica ANEM-a. U maju 2002. Godine on je iznosio 24,1%, u novembru 2001. 23,2%, u maju 2001. 21,6%, u novembru 2000. 18,6%, a u maju 2000. godine 12,3%.

Posmatrano po regionima, najveći broj gledalaca TV stanica članica ANEM-a bio je na teritoriji centralne Srbije (oko 45% ukupnog auditorijuma ANEM-a), zatim na teritoriji grada Beograda (oko 30%) i na kraju na teritoriji Vojvodine (oko 25%).

POGLEDAJTE GRAFIČKI PRIKAZ REZULTATA ISTRAŽIVANJA (word 170KB)

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs