Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

16. 02. 2011

ODLAŽE SE PREDSTAVLJANJE MEDIJSKE STRATEGIJE

Beograd, 16.02.2011. (Danas) - Nacrt medijske strategije neće biti predstavljen 20. februara, kako je ranije najavljeno iz Ministarstva kulture, jer su u toku pregovori sa predstavnicima medijskih udruženja da učestvuju u radnoj grupi koja će raditi na tekstu ovog dokumenta, ističu za Danas predstavnici novinarskih udruženja. Predstavljanje nacrta može se očekivati u prvoj polovini godine, a usvajanje dokumenta do kraja 2011.

Radnu grupu, prema dosadašnjim pregovorima, trebalo bi da čine tri člana medijskih udruženja, dva predstavnika Ministarstva kulture, kao i dva nezavisna eksperta koja će predložiti Ministarstvo. Što se tiče rokova, medijska udruženja slažu se da ovaj posao ne treba odraditi na brzinu, već da je neophodno napisati strategiju koja će na kvalitetan način urediti sektor medija.

Kako saznaje Danas, na razgovore su prošle nedelje sa Ministarstvom kulture pozvani predstavnici udruženja koja su zajedno nastupala sa predlozima u vezi sa izradom medijske strategije, a reč je o Nezavisnom udruženju novinara Srbije, Udruženju novinara Srbije, Nezavisnom društvu novinara Vojvodine, Asocijaciji nezavisnih elektronskih medija i Lokal presu.

Sagovornici iz NUNS-a, UNS-a i ANEM-a objašnjavaju da je za sada reč o nezvaničnim dogovorima i da tek treba definisati uslove rada, kao i rokove za izradu nacrta medijske strategije. Za pojedine oblasti i probleme biće ponuđeno i po više rešenja, pa će se tokom javne rasprave pokazati koja su od njih najadekvatnija.

Šefica Odeljenja za medije pri misiji OEBS-a u Srbiji Dragana Solomon kaže za Danas da se ova organizacija nada da će predstavnici Ministarstva i udruženja uspeti da postignu dogovor u vezi sa zajedničkim učešćem u pisanju medijske strategije, kako bi se reforma medijske scene u Srbiji izvršila na najkvalitetniji način.

- Ne treba govoriti o rokovima, već treba da se izradi kvalitetan dokument koji će biti osnov reforme medijske scene. OEBS i Savet Evrope nadgledaju čitav proces i kada nacrt strategije bude završen izneće svoje viđenje i obezbediti mišljenje eminentnih stručnjaka iz Evrope - ističe Solomon.

Prema njenim rečima, najznačajnije je što su medijska udruženja po ovom pitanju iznela zajedničke stavove i bila veoma aktivna na okruglim stolovima koji su povodom predloga evropskih stručnjaka održani jesenas.

Predstavljanje nacrta medijske strategije, inače, dosad je već dva puta odloženo iako je najavljivano da će konačan tekst ovog dokumenta biti završen do kraja prošle godine. Predstavnici stručne medijske javnosti ranije su isticali političke interese kao moguće razloge odlaganja završetka izrade ovog dokumenta.

Podsetimo, predlozi za medijsku strategiju, između ostalog, predviđaju uvođenje regionalnih javnih servisa, rešenje za privatizaciju i podršku medijima, kao i transformaciju agencije Tanjug. Preporuke su uradili evropski eksperti, a dosad je održano nekoliko okruglih stolova u okviru javne rasprave.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs