Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

25. 10. 2014

Stojanović: Pravilnik o projektnom finansiranju medija 13. novembra

25.10.2014. (Tanjug; Večernje  novosti) - Pravilnik o projektnom finansiranju medija treba da stupi na snagu 13. novembra i bliže će urediti način sufinansiranje projekata, izjavio je savetnik u sektoru za informisanje Ministarstva kulture Dejan Stojanović.

Pravilnik o projektnom finansiranju medija treba da stupi na snagu 13. novembra i bliže će urediti način sufinansiranje projekata, odnosno definisati javni interes i pravilno odrediti kriterijume vrednovanja projekata, izjavio je savetnik u sektoru za informisanje Ministarstva kulture Dejan Stojanović.

U slučaju da projekat bude odbijen, komisija koju će činiti stručnjaci iz oblasti medija, moraće da obrazloži zbog čega se to dogodilo, precizirao je Stojanović za Tanjug.

Prema njegovim rečima, po novom Pravilniku o projektnom finansiranju, mediji koji budu aplicirali za sredstva imaće pravo učešća na konkursima i van svog poslovnog sedišta ukoliko se prate na drugim područjima, a komisije moraju voditi računa o poverenju i njihovoj snazi kod čitalaca, slušalaca i gledalaca.

Stojanović je naveo i da će medijske asocijacije davati predloge za članove komisija, a ukoliko to ne urade onda će organi vlasti koji su raspisali konkurs izabrati komisiju, ali opet iz reda stručnjaka koji se bave medijima i znaju kakvo je stanje u njima, ali je ukazao da članovi stranaka neće moći da budu u komisijama, jer bi to predstavljalo sukob interesa.

Govoreći o lokalnim medijima, Stojanović je istakao da su lokalne samouprave i do sada imale obavezu da se brinu o medijima, ali je svaka od njih radila na svoj način, pa su novim Zakonom o informisanju ujednačeni uslovi za sve medijske kuće koje se pojavljuju na tržištima u tim sredinama.

Prema njegovim rečima, lokalne samouprave treba rad komisija da učine transparentnim, odnosno da svi zainteresovani prisustvuju i posmatraju njihov rad ne uzimajući učešće u radu i na osnovu toga steknu utisak da li su komisije donele dobre odluke.

Prema oceni Snežane Milošević, generalne sekretarke Lokal preša, projektno finansiranje trebalo bi da stvore jednake uslove za sve medije.

Milošević je najavila da će Lokal preš započeti obuke za medije koji žele da apliciraju putem projekata za sredstva u oblasti javnog informisanja, kako bi se pružila pomoć lokalnim medijima.

Inače, javna rasprava pod nazivom "Mediji i lokalne zajednice - razvoj poverenja" jedanaesta je u nizu od 12 planiranih debata koje su organizovane u okviru Kampanje za medijsku pismenost Medijske koalicije koju podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), otpočela je juče u Čačku, sa ciljem podizanja svesti javnosti o slobodnom i odgovornom novinarstvu kao osnovi demokratskog društva.

Medijska koalicija je neformalno partnerstvo pet medijskih organizacija: Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), PU Asocijacije lokalnih nezavisnih medija Lokal pres i Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM).

 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs