27. 02. 2015
U GOREM POLOŽAJU I OD PENZIONERA
27.2.2015. (Danas; autor: K.Ž) - Predstavljeni rezultati istraživanja „Radno-pravni status novinara u Srbiji"
Beograd - Nedostatak novca, niske plate, dominacija tabloidnog sadržaja, politički i finansijski pritisci - predstavljaju ključne probleme koje medijske radnike ometaju u poslu, a prema mišljenju samih novinara. Pored ovih opštepoznatih činjenica, u okviru istraživanja ‘'Radno-pravni status novinara u Srbiji'' predstavljene su i neke manje poznate: ne postoje podaci o broju zaposlenih medijskih radnika, trećina honorarnih radnika zaradu prima „na ruke", a više od polovine medijskih kuća ima netransparentno vlasništvo.
Predstavljajući istraživanje u Medija centru, Dejan Kožul je rekao da je neke podatke uzimao iz popisa stanovništva.
- Prema poslednjem popisu iz 2011. godine, u sferi medija zaposleno je 53.281 osoba, međutim, među njima su i programeri, producenti, tehnička lica. U Nacionalnoj službi za zapošljavanje prijavljeno je 1.149 novinara, od kojih 624 njih ima visoku stručnu spremu - rekao je Kožul. Koliko je novinarstvo neatraktivno kao zanimanje, najbolje ilustruje podatak da bi svega četiri odsto stanovništva želelo da se bavi ovim poslom, dok više od 50 odsto novinara ne bi volelo da im dete krene njihovim stopama.
- Broj diplomiranih novinara iz godine u godinu opada. Prošle godine na Fakultetu političkih nauka diplomiralo je 122 novinara, dok ih je 2011. bilo 193. Radeći istraživanje i uzimajući u obzir sve probleme sa kojima se suočavaju medijski poslenici, istraživanje sam u jednom momentu nazvao „Ima li života na dnu", prema skeču Nadrealista. Novinari su u goroj poziciji i od penzionera - naveo je Kožul.
Istraživanje „Radno-pravni status novinara u Srbiji" sprovedeno je u periodu od jul do novembra 2014, u okviru projekta „Partnerstvo za razvoj medija u jugoistočnoj Evropi''. Rezultati pokazuju da mediji u Srbiji funkcionišu u teškim uslovima, da su novinari izloženi političkim i finansijskim pritiscima, te podložni autocenzuri. Regionalni projekat „Partnerstvo za razvoj medija u jugoistočnoj Evropi" u Srbiji sprovode Media i reform centar Niš i Fondacija Medija centar.
Fingiranje tiraža
Prema podacima iz istraživanja, Srbija ima najnerazvijenije tržište reklama u Evropi. Štampani mediji fingiraju podatke o tiražu, kako bi privukli oglašivače.
-
Nema komentara.