Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

27. 02. 2015

U GOREM POLOŽAJU I OD PENZIONERA

27.2.2015. (Danas; autor: K.Ž) - Predstavljeni rezultati istraživanja „Radno-pravni status novinara u Srbiji"

Beograd - Nedostatak novca, niske plate, dominacija tabloidnog sadržaja, politički i finansijski pritisci - predstavljaju ključne probleme koje medijske radnike ometaju u poslu, a prema mišljenju samih novinara. Pored ovih opštepoznatih činjenica, u okviru istraživanja ‘'Radno-pravni status novinara u Srbiji'' predstavljene su i neke manje poznate: ne postoje podaci o broju zaposlenih medijskih radnika, trećina honorarnih radnika zaradu prima „na ruke", a više od polovine medijskih kuća ima netransparentno vlasništvo.

Predstavljajući istraživanje u Medija centru, Dejan Kožul je rekao da je neke podatke uzimao iz popisa stanovništva.

- Prema poslednjem popisu iz 2011. godine, u sferi medija zaposleno je 53.281 osoba, međutim, među njima su i programeri, producenti, tehnička lica. U Nacionalnoj službi za zapošljavanje prijavljeno je 1.149 novinara, od kojih 624 njih ima visoku stručnu spremu - rekao je Kožul. Koliko je novinarstvo neatraktivno kao zanimanje, najbolje ilustruje podatak da bi svega četiri odsto stanovništva želelo da se bavi ovim poslom, dok više od 50 odsto novinara ne bi volelo da im dete krene njihovim stopama.

- Broj diplomiranih novinara iz godine u godinu opada. Prošle godine na Fakultetu političkih nauka diplomiralo je 122 novinara, dok ih je 2011. bilo 193. Radeći istraživanje i uzimajući u obzir sve probleme sa kojima se suočavaju medijski poslenici, istraživanje sam u jednom momentu nazvao „Ima li života na dnu", prema skeču Nadrealista. Novinari su u goroj poziciji i od penzionera - naveo je Kožul.

Istraživanje „Radno-pravni status novinara u Srbiji" sprovedeno je u periodu od jul do novembra 2014, u okviru projekta „Partnerstvo za razvoj medija u jugoistočnoj Evropi''. Rezultati pokazuju da mediji u Srbiji funkcionišu u teškim uslovima, da su novinari izloženi političkim i finansijskim pritiscima, te podložni autocenzuri. Regionalni projekat „Partnerstvo za razvoj medija u jugoistočnoj Evropi" u Srbiji sprovode Media i reform centar Niš i Fondacija Medija centar.

Fingiranje tiraža

Prema podacima iz istraživanja, Srbija ima najnerazvijenije tržište reklama u Evropi. Štampani mediji fingiraju podatke o tiražu, kako bi privukli oglašivače.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs