Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

04. 03. 2015

U Novom Pazaru izdvojena sredstva za medije

 

4.3.2015. (Beta, EurAktiv.rs) - Rebalansom budžeta grada Novog Pazara za 2015. godinu predviđeno je milion dinara za projektno finansiranje medija, čime je gradska uprava ispunila odredbe Zakona o javnom informisanju, saznaje 4. marta Radio Sto plus. Novi zakon, koji je donet u avgustu prošle godine, ne predviđa obavezni procenat sredstava koja će lokalne samouprave izdvajati za finansiranje medija. Koalicija novinarskih i medijskih udruženja je u januaru apelovala na lokalne samouprave da sredstva koja izdvajaju na konkursima za medije ne budu simbolična.

Novac namenjen finansiranju medijskih projekata u Novom Pazaru obezbeđen je smanjivanjem dotacija ostalim neprivrednim organizacijama koje su u prvobitnom budžetu iznosile 2,4 miliona, a rebalansom su smanjene na 1,4 miliona dinara.

Šef odborničke grupe "Evropski Novi Pazar - Rasim Ljajić" u lokalnom parlamentu Muamer Bačevac izjavio je novinarima nakon poslednjeg zasedanja Skupštine da je grad odlučio da finansira rad medija.

"Smatramo da budžet treba da uvaži medije koji su osnov demokratskog sistema, pogotovo treba finansirati nezavisne medije", rekao je Bačevac.

 

 

Još nije poznato kada će lokalna samouprava raspisati konkurs za dodelu ovih sredstava, međutim, na osnovu Zakona o javnom informisanju pre toga će morati da formira tročlanu komisiju koja će ocenjivati projekte i odlučivati koji će medij dobiti sredstva.

U komisiji moraju biti predstavnici Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS), Udruženja novinara Srbije (UNS) i grada Novog Pazara, s tim što oni ne smeju biti u sukobu interesa i ne obavljaju javnu funkciju.

Radio Sto plus u nekoliko navrata izveštavao je o tome da je prethodnom odlukom o budžetu za 2015. godinu grad Novi Pazar kršio osnovne odredbe Zakona o javnom informisanju time što nije namenio sredstva za projektno finansiranje medija.

Prvom izmenom budžeta sredstva namenjena Regionalnoj radio-televiziji Novi Pazar ostala su ista. Tako će se u ovu TV do njene privatizacije, koja će biti do kraja juna, iz gradske kase sliti više od 68 miliona dinara, samo jedan milion manje nego u celoj 2014. godini.

Novi zakon o javnom informisanju predviđa izlazak države iz medija do polovine 2015. i prelazak na projektno finansiranje medija državnim novcem, što podrazumeva da država novac za informisanje od javnog interesa izdvaja na osnovu raspisanih konkursa za projekte. To treba da bude garantuje ravnopravnosti na tržistu, ali i bolje informisanje.

Prilikom izlagasavanja zakona o javnom informisanju poslanici su odbacili amandman kojim bi se propisao minimalni iznos za finansiranje medija iz lokalnih budžeta. Udruženje novinara Srbije je predlagalo da to bude 2% budžeta, a izuzetno, u slučaju većih gradova, najmanje 1% lokalnog budzeta.

U novembru 2014. je donet Pravilnik o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja.

Praksa lokalnih samouprava u primeni novih medijskih zakona se pokazala kao različita, a više medijskih i novinarskih udruženja je u januaru apelovalo na lokalne samouprave da sredstva koja izdvajaju na konkursima za medije ne budu simbolična vec da budu adekvatna potrebi informisanja njihovih gradana.

Apel je uputila koalicija novinarskih i medijskih udruženja, koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija lokalnih nezavisnih medija Lokal pres i Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM). 

 

Pozadina 

 

Srbija je u avgustu 2014. dobila set novih medijskih zakona. Njihovo donošenje je bilo predviđeno Medijskom strategijom iz 2011. godine, a odlagano je godinama.

Glavne izmene su izlazak države iz medija, prelazak na projektno finansiranje medija državnim novcem, ukidanje TV pretplate i njena zamena taksom u iznosu do 500 dinara i transformacija regulatornog tela za elektronske medije RRA.

Zakoni su usvojeni nakon pozitivne ocene Brisela, što je značajno u kontekstu evropskih integracija Srbije s obzirom na to da su mediji među prioritetima u Strategiji proširenja EU. 

 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs