08. 05. 2015
Pritisak kompanija na medije veći od političkog pritiska
8.5.2015. (Tanjug) - Pritisak kompanija na medije veći je od političkog pritiska, jer se mediji uglavnom finansiraju od reklama i PR tekstova, ocenjeno je na Forumu o medijskoj situaciji u Srbiji, u organizaciji Poslovne škole "Kotrulji".
BEOGRAD - Pritisak kompanija na medije veći je od političkog pritiska, jer se mediji uglavnom finansiraju od reklama i PR tekstova, ocenjeno je na Forumu o medijskoj situaciji u Srbiji, u organizaciji Poslovne škole "Kotrulji".
Glavna i odgovorna urednica lista "Politika" Ljiljana Smajlović rekla je sinoć da su novinari u Srbiji veoma malo zaštićeni i da se plaše za svoj posao, što, kako je navela, stvara autocenzuru, istakavši da kod novinara koji se plaši da će izgubiti posao, nema mnogo slobode govora.
"Ali, sa druge strane, da bih bila potpuno fer, moram da kažem da, iako ja to ne bih želela, vlada može da me iskoristi kao poster da nema pritisaka na medije, jer ja nikada nisam primila neki telefonski poziv, niti sam imala bilo kakav pritisak", rekla je Smajlović.
Prema njenim rečima, jedino je, pre sedam-osam godina, doživela direktan pritisak od strane Miroslava Miškovića.
"Prvo je zvao mene, a kad nije daleko stigao, zvao je moje urednike ekonomije i novinare na ručak, a tu je bila prisutna i Milka Forcan, njegov tadašnji PR i tom prilikom je bio veoma uzrujan, vikao je, izašao je i lupio vratima, ljudi su se osećali nelagodno i pitali se da li je posao propao i šta su zabrljali, kasnije smo saznali da je to jedna od njegovih pregovaračkih taktika, pa se onda vratio i delovao je kao da je povratio kontrolu nad sobom i onda bi mu se ljudi predavali i kada sam ja izašla u javnost sa tim, on je obustavio svo oglašavanje kod nas", rekla je Smajlović.
Novinarka Nataša Ristić rekla je da je uticaj biznisa na medije veliki, ali da se ne vidi na prvi pogled.
Prema njenim rečima, sve se svodi na rejtinge i reklame.
"Biznis je povezan sa reklamama, a one su povezane sa užasnim programima, koji su sponzorisani, jer imaju visoke rejtinge. Po mom mišljenju, biznis bi trebalo da bude socijalno odgovoran i da podržava programe koji nemaju visok rejting kao što imaju realiti programi", rekla je Ristić.
Ona je dodala da ne postoji komercijalna televizija koja bi držala i emitovala program koji nema visok rejting kod publike, a, kako je rekla, današnjih dana, programi sa visokim rejtingom, sa vrlo malo izuzetaka, mogu da se stave u "kantu za smeće".
"Nemojte me shvatiti pogrešno, ali biznis sponzoriše "smeće" na televiziji, koje je škola našoj deci. Našu buduću publiku podići će ti programi, koje održavaju reklame. Ja razumem ljude iz marketinga, njih samo cifre interesuju. OK, kolika je gledanost - 33 odsto, investiraću tu. O čemu se tu radi, šta se zbiva, nije ih briga", kaže Nataša Ristić.
Govoreći o teškoćama sa kojima se susreću žene novinari, Nataša Ristić je rekla da 32 godine radi kao novinar i da je počela kao vrlo mlada, i da je za svo to vreme imala 12 glavnih urednika, od kojih je samo jedna bila žena.
"Moram da kažem da sam gotovo sa svima njima imala dobre odnose, ali koji su bili osnovani na mom snažnom uverenju da profesionalnost i znanje nemaju pol. Ili ste dobri u svom poslu, ili niste", rekla je Ristić i naglasila da ne deli uvreženo mišljenje da se mora biti muškarac da biste bili lider, jer je videla mnogo žena koje su "odlične u svom poslu, čvrste, zahtevne i veoma sposobne da vode, a da u isto vreme imaju svoje privatne živote".
Prema njenim rečima, ne može se reći da je potpuna katastrofa biti novinarka, kao i da novinarke širom sveta imaju slične probleme, ali i da nije nemoguće biti žena, dama- novinar.
Ljijiljana Smajlović smatra da ponekad biti žena novinar ima prednosti, pogotovo u našoj kulturi, koja je, kako je rekla, patrijarhalna.
"Videla sam da će ponekad ljudi prema vama biti fini zato što ste "mali" i delujete ranjivo. Ali, ipak je teže za žene, jer moraju da budu duplo bolje i da rade duplo više, pogotovo lepe žene, jer ih ljudi drugačije gledaju, ne odaju im priznanje", rekla je Smajlović.
"Women"s leaderdhip Forum" održan je u Poslovnoj školi "Kotrulji" na engleskom jeziku, a pre razgovora prikazan je video isečak iz programa libanske televizije, kada je sagovornik uživo u programu nepristojno pokušao da ućutka voditeljku, govoreći da mu je ispod časti da ga intervjuiše žena, ali mu ona nije dozvolila takvo ponašanje, ugasivši mu mikrofon i rekavši da ili ima poštovanja između sagovornika, ili se intervju završava, što je izazvalo glasan aplauz u sali.
-
Nema komentara.