Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

16. 05. 2015

Predstavljen Medijametar - politika dominantna tema novina

16.5.2015. (Tanjug) - Kvartalni medijametar predstavio je danas analizu štampanih medija u Srbiji po kojima najviše naslovnih strana u dnevnim novinama ima premijer Aleksandar Vučić sa 446 naslova od kojih najviše u listu Danas, dok je dominantna tema na naslovnicama dnevnih novina politika.

Na konferenciji za novinare je, pored dnevnih listova, analiziran i rad nedeljnika, te je, jedan od istraživača docent na Univerzitetu u Beogradu Dejan Vuk Stanković, naveo da rezultati, između ostalog, pokazuju da u štampanim medijima nema cenzure.Imidž vlasti i premijera je, naime, prema njegovim rečima, u najvećem broju komentara u analiziranim nedeljnicima usmeren na dve teme, diktaturu i cenzuru."Diktatura se olako pripisuje, a cenzura ne postoji u štampanim medijima, koji lako skliznu u dnevno političku kampanju", zaključio je Vuk Stanković.Inače, u delu koji govori o političarima, najviše naslovnih strana ima Vučić, 446 puta se pojavljuje na naslovnim stranama, i to najviše puta u Danasu, a najmanje u Informeru, i pri čemu je 25 naslova pozitivno intonirano, 410 je neutralnih i 11 s negativnom konotacijom.

Sledi predsednik Republike Tomislav Nikolić sa 188 naslovnih strana od kojih su dve pozitivne, 146 neutralnih i 40 negativnih.Po broju naslovnica ljudi u vlasti slede Ivica Dačić, Bratislav Gašić, Zorana Mihajlović, Nebojša Stefanović, Aleksandar Vulin.Kad je reč o ministrima, navode istraživači, najbolje je predstavljen Aleksandar Antić, a najlošije - Bratislav Gašić.

Od opozicionih lidera najzastupljeniji na naslovnim stranama su Vojislav Šešelj sa 69 i Boris Tadić sa 67 naslovnih strana, iza kojih sledi Bojan Pajtić sa 65, pa Borislav Stefanović sa 45 od kojih je procentualno Tadić najviše prikazivan u pozitivnom svetlu.

Inače istraživanje je obuhvatilo nalsovne strane Blica, Politike, Večernjih Novosti, lista Danas, Kurira, Informera i ALO.Među stranim političarima najvise puta se na naslovnim stranama pojavio predsednik Ruske Federacije Vladimir Putin, 62 puta, a zatim predsednica Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović koja ima 50 naslovnih strana.

Putin i grčki premijer Aleksis Cipras, inače, najbolje su "prolazili" na naslovnicama dok je Kitarović imala najviše negativnih odrednica.Prema istraživanju Medijametra najbalansiraniji pristup u plasiranju sadržaja i tema ima list Danas, dok je ALO "najmanje balansiran", dok je zanimljivo i da forma izveštaja preovladava, mada uz opasku da se u tom vidu novinskog izražavanja nalazi i dosta "obojenih" tekstova.Kako su naveli učesnici konferencije ALO i Blic na naslovnim stranama imaju najviše tema smišljenih u redakciji ( ne misli se na istraživačko novinarstvo, već na "konstruisane" događaje u okviru uređivačke politike), a najmanje takvih tekstova imaju Politika i Večernje novosti.

Navodi se i da Politika i Novosti imaju više tema iz privrede za razliku od ostalih listova gde je politički život najdominantniji.Što se evropskih integracija tiče i primetnog izostanka sa naslovnica učesnici konferencije su naveli da istraživanje pokazuje da za štampane medije ta tema nije prioritet.Politički život u Srbiji, naime, najvažnija je tema i u analiziranim dnevnicima ima ga u 305 naslova, privreda je na drugom, a aktivnosti vlade na trećem mestu.U pet nedeljnika, koji su analizirani, a to su Vreme, NIN, Pečat, Novi magazin i Nedeljnik, pokazalo se da nijedan tekst u njima nije bio afirmativan za vladu, što im je zajednička crta, ali se zato razlikuju u odnosu na spoljnu politiku.

Tako prema rezultatima, proevropski i kritički prema politici vlade i premijera su Vreme i NIN, dok je Novi magazin proevropski i umereno kritičan, dok je Pečat radikalno evroskpetičan i proruski ali kritičan prema petooktobarskjim pobednicima koji su u opoziciji.

Nedeljnik se u analizi "pokazao" kao umereno evroskeptičan i umereno proruski orijentisan.Prvi Kvartalni medijametar predstavio je analizu štampanih medija u Srbiji, koju zajednički rade Institut za javnu politiku, Medijski arhiv EBART i stručnjaci koji prate oblast medija i izlaziće četiri puta godišnje.Kako je na konferenciji za novinare rekao Nikola Samardžić sa Instituta za javnu politiku, cilj istraživanja je bio da se vidi koliko mediji doprinose ostvarivanju opšteg javnog interesa.

On je rekao i da je istraživanje namenjeno unapređenju profesionalnih i tehničkih standarda medijsog izveštavanja i analiza i dodao da je izvestaj naučna i stručna podrška svim medijima ali i svim učesnicima javne politike. Autori istraživanja su Dejan Vuk Stanković, Nikola Samardžić, Isidora Jarić, Danica Laban i Velimir Ćurgus Kazimir.U narednim izveštajima Medijametar će, navode u Institutu za javne politike, kao izdavaču publikacije, obrađivati i druge medije, pre svega sadržaje informativnih on-line portala. 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs