Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

22. 07. 2015

Grad Požarevac raspisao konkurs za projekte medija

Autor: U.Urošević Izvor: Boom 93

Grad Požarevac raspisao je konkurs za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa. Za ovu namenu grad je izdvojio svega 1.762.155 dinara.

Pored toga što je konkurs raspisan tek u julu, sredstva koja su opredeljena za ovu namenu daleko manja  od novca koji su za istu namenu izdvojile mnogo opštine sa kudikamo skromnijim budžetima.

Tako je Petrovac na Mlavi izdvojio 6,9 miliona dinara, Žagubica - 6 miliona, a Malo Crniće 1,8 miliona dinara.

Trebalo bi naglasiti da je Grad Požarevac u već dva navrata raspisivao javnu nabavku za medijsko praćenje rada lokalnih otgana vlasti, gde se kriterijumi za dodelu sredstava ne odnose na javni interes, već ponuđenu cenu usluga i zonu teritorijalnog pokrivanja.

U prvom navratu je sa budžetskog razdela predsednika skupštine za televizije i štampane medije opredeljeno 3 miliona dinara, a u drugom, sa razdela gradonačelnika,  oko 1,6 miliona dinara za radio stanice i televizije.

Stiče se utisak da vlast u Požarevcu ne prepoznaje šta je javni interes i da je bitnije da se čuje i vidi kako u gradu sve funkcioniše na najbolji mogući način i da se prate aktivnosti gradonačelnika, predsednika skupštine i ostalih funkcionera, umesto da se izveštava o problemima s kojima se  svakodnevno suočavaju građani, ocenio je direktor Boom 93, Milorad Tadić.

S druge strane, predsednik skupštine Bane Spasović je tvrdio da je jedino što želi u gradu - objektivno informisanje i da je namera včasti da poboljša položaj medija koji izveštavaju o temama bitnim za građane Požarevca.

Iako je konkurs za sufinansiranje projekata medija od javnog interesa raspisalo više od polovine lokalnih samouprava u Srbiji, do nedavnosu  u gradskoj upravi Požarevca isticali da imaju veliki broj nedoumica u vezi načina na koji bi konkurs trebalo da se raspiše. Zabrinjavajuće je što se jedna od nedoumica odnosila i na određivanje javnog interesa.

Koliko se ozbiljno pristupilo ovom poslu govori i podatak da grad prilikom pripreme budžeta za 2015.godinu nije ni odredio ekonomsku klasifikaciju za sufinansiranje medijskih sadržaja, već je medijski kolač od 13,2 miliona dinara podeljen između skupštine i gradonačelnika. Takođe, tome se nije pridavala pažnja ni prilikom rebalansa budžeta. Na gradskom veću prošle nedelje izvršena je prenamena novca sa drugih pozicija, formirana nova klasifikacija i raspisan konkurs.

Konkurs je objavljen u utorak, a rok za dostavljanje prijava je 15 dana.

Detalji konkursa OVDE

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs