24. 02. 2009
PRIHODI OD OGLAŠAVANJA MANJI 20 PROCENATA
Beograd, 24.02.2009. (Pregled) - Prihodi štampanih medija od oglašavanja mogli bi ove godine da budu manji 20 odsto, što može usloviti i pad tiraža 10 odsto, a posebno će biti pogođene one štamparije koje se finansiraju isključivo prodajom oglasa, pokazalo je istraživanje kompanije „Diloit“. Ekonomska kriza najviše će pogoditi novinske izdavače u razvijenim zemljama, pa se očekuje da određena izdanja uskoro budu prebačena u elektronsku formu i dostupna isključivo putem Interneta.
Kriza bi mogla doprineti porastu televizijskog oglašavanja, predviđaju analitičari i dodaju da se očekuje da će prosečni gledalac u 2009. pred televizorom provesti 30 minuta nedeljno više nego lane. Prihodi od oglašavanja na mobilnim telefonima dosad su iznosili svega 0,4 odsto ukupnih globalnih prihoda od oglašavanja, a marketinške kampanje su taj način oglašavanja tretirale kao eksperiment. „Diloit“ je naveo da bi udeo oglašavanja na mobilnim telefonima, zbog novonastalih okolnosti, mogao da se udvostruči.
Najbolje rezultate dosad su pokazale minimalističke reklamne kampanje u formi SMS poruka, pokazalo je istraživanje, a kao primer uspešne kampanje u 2008. godini navedeni su američki predsednički izbori. Kriza će se odraziti i na troškove izrada internet strana.
Saznajte više:
Efekti ekonomske krize i uticaj na medije
-
Nema komentara.