28. 02. 2009
STRATEGIJA PRVI KORAK
Samo kompletna medijska slika rešava i pojedinačne probleme
Beograd, 28.02.2009. (Večernje Novosti) - Izrada medijske strategije je naš prioritet. Ne možemo rešavati pojedinačne probleme, dok nemamo kompletnu sliku o tome šta su naši dugoročni zadaci i ciljevi u oblasti medija. Zato ćemo i primeniti najbolja rešenja koja su u svetu već standardi, najavljuje najpreče poslove u svom sektoru Nataša Vučković-Lesendrić, novi pomoćnik ministra kulture zaduženog za medije.
Nedelju dana ste u kabinetu u Ministarstvu. Jeste li stigli da nešto uradite za to vreme?
- Dva meseca nije bilo pomoćnika ministra zaduženog za medije. Dočekale su me gomile predmeta. To je obiman materijal i bilo bi neozbiljno reći da sam uspela sve da ih pročitam. Sektor je podeljen na dva dela - jedan koji se bavi zakonskom regulativom, a drugi praktičnim stvarima. Ovaj drugi je pomalo nepravedno zapostavljen i, kao čovek iz struke, trudiću se da ta nepravda bude ispravljena.
Otvoren problem su i medijski zakoni, od kojih su neki i protivurečni?
- Neki akti, poput onog gde su sa jedne strane zakoni o gradu Beogradu i lokalnoj samoupravi, a sa druge Zakon o informisanju, su u koliziji. I niko se ne može imenovati kao krivac. Moj posao je da analiziram postojeće stanje i, zajedno sa kolegama, definišem kako se to može popraviti.
Ni ostali zakoni ne izazivaju oduševljenje. Tekst predloga zakona o nedozvoljenom objedinjavanju i javnosti vlasništva medija ima puno protivnika!
- Bilo bi nekorektno da sudim o radu prethodnika. Ali, moramo napraviti generalni plan, u kom će biti sagledane sve okolnosti rada medija. Zato je potrebna strategija.
Ministarstvo je podnelo stotine tužbi protiv tabloida. Je li ijedna dobila epilog?
- Oko 250 tužbi je podneto, i to pretežno zbog kršenja ljudskih prava. Do sada je, kako sam obaveštena, rešena samo jedna. I to u korist Ministarstva. Nismo zadovoljni što sve ide tako loše, ali nije na nama da procesuiramo. Mi ukazujemo, a dalje je posao pravosuđa. Osim tužbi, naš jedini mehanizam protiv neprofesionalih medija jeste upućivanje saopštenja javnosti.
Iskustvo
Pozicija sa koje treba da brinete o svim medijima nije lagodna. Imate li dovoljno iskustva za ovakav posao?
- Imala sam priliku da radim na projektima Svetske asocijacije novina. Bila sam u Uneskovim misijama u Avganistanu, Jermeniji, Belorusiji, Kirgistanu i Mongoliji. Radila sam za uglednu konsultantsku kuću. Mimo svega toga, imala sam zadovoljstvo da radim sa ljudima koji su formirali demokratske medije. Na ovu poziciju došla sam sa mesta direktora velike i ugledne štamparije.
-
Nema komentara.