23. 03. 2009
KLASIČNI MEDIJI NEĆE NESTATI, ALI MORAĆE DA SE PROMENE
Stojan Vatreš, direktor Razvojnog centra B92
Beograd, 23.03.2009. (Danas - Biznis) - „Mi smo danas svedoci ozbiljnih korenitih promena u društvu, i možemo da kažemo da je to izazvano svetskom ekonomskom krizom. Ogromne promene dešavaju se prvenstveno kod samih korisnika, što moramo imati na umu kada je u pitanju kreiranje sadržaja na sajtu. Kada je u pitanju Internet ekonomija iz perspektive B92, mi se borimo za svakog korisnika, za svakog blogera, za svaki komentar, za svaki glas... Kod nas je u fokusu korisnik. Jako mnogo ulažemo u analizu njihovih potreba, zahteva i ideja. Imao sam jedan konkurs za brend developere i verovali ili ne od svih prijavljenih mislim da ni jedan nije došao sa ETF-a ili PMF-a. Imamo problem sa stručnjacima i tu neko mora da odgovor. Moramo da imamo neke vizije za broadband Internet u Srbiji. Gde će Srbija biti 2009, 2010. godine u svim tim stvarima. Treba nam zakonska regulativa, ali trebaju nam i podaci. Mi danas nemamo berzu sajtova, ne znamo koliko koji sajt vredi, ne prodaju se sajtovi, ne kupuju se, partnerstva su sporadična... Internet je danas jedna ogromna revolucija ideja. Vidimo ogroman rast sajtova kao što je Facebook, My Space, You toube, Google... Internet ekonomija je složena stvar i pojedinačni napori su usamljeni i ne doprinose pozicioniranju ove oblasti. To će biti veliki problem u Srbiji. Do pre par godina korisnici Interneta su bili neaktivni uživaoci, a danas čak i oni ostavljaju komentare, gledaju, učestvuju... Tu je ogromna vrednost Interneta i ono što se mora prepoznati i od medija i od države. Korisnici to prepoznaju i daju povratnu informaciju.
Strukture prodaje i marketinga prelaze na Internet, zbog ogromnog broja podataka i uske segmentacije. Na Internetu imamo geotargeting, ali i najnoviju stvar: bihejvior targeting. Neko će umesto deset sekundi na televiziji platiti jednogodišnje pozicioniranje na Internetu i imaće neuporedivo veći efekat. Mi u B92 očekujemo veliki rast, bez obzira na ekonomsku krizu očekujemo da će broj posetilaca biti oko milion i po. Zato nam trebaju rešenja. Nisam siguran da li u NIP postoji nešto za Internet tehnologije. Akcenat ćemo stavljati na nešto što će obeležiti Internet ovde u budućnosti, a to je social networking. To je mesto gde će Internet marketing da crpi podatke i da napravi biznis model. Ono što nam fali u Srbiji je Internet monitoring, nacionalna agencija koja će tačno znati koliku koji sajt ima posetu i imati o tome zvanične podatke. To je praksa u celoj Evropi.
Da li će nestati klasični mediji? Neće nestati, ali ovo je jedan od najjačih udaraca jer Internet je veoma moćan. Klasični mediji moraće da ulažu u nove servise da bi opstali. Kod klasičnih medija će biti dobro to što će imati online dostupnost, moći će arhivu da stave na sajt. Internet je suviše važan i bitan kako za nas, tako i za državu, i ona bi njime trebalo stalno da se bavi, a ne stihijski i sporadično.
![](/img/commentW.gif)
-
Nema komentara.