Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

03. 07. 2009

MNOGO MEDIJA, MALO OGLAŠIVAČA

Najavljuje se podela medija na socijalno odgovorne i neodgovorne, bojim se da će to biti obrnuta rukavica cenzure, kaže profesor dr Miroljub Radojković

Beograd, 03.07.2009. (Politika) - Postojeći broj od 467 radio-televizijskih stanica koje imaju dozvole prevazilazi ekonomske mogućnosti zemlje, jer srpska privreda nikakvim kombinacijama niti izdvajanjima za oglašavanje ne može da obezbedi nezavisni rad tolikom broja emitera. Posustajanje se vidi i po tome što jedan broj elektronskih medija nije u stanju da plaća ni naknade za emitovanje, a neke stanice su zbog toga izgubili i dozvole.

Ove ocene izrečene su juče prilikom predstavljanja najnovijeg izveštaja o monitoringu ostvarivanja Zakona o radiodifuziji koji svaka tri meseca sprovode Centar za podršku demokratskim inicijativama i Fondacija „Konrad Adenauer”.

Profesor dr Miroljub Radojković, pozivajući se na izveštaje sa terena navodi da radio stanice još koliko-toliko mogu da opstanu i sa smanjenim prihodima od reklama, ali ne i sve televizijske stanice. Reklame se uglavnom usmeravaju kod velikih nacionalnih emitera dok za lokalni nivo i one izvan Beograda ostaje vrlo malo.

Što se tiče najavljene pomoći države medijima u iznosu od 60 miliona, koja nije dovoljna, ali tek kada nadležna komisija Ministarstva kulture sačini kriterijume za raspodelu, znaće se ko će koliko dobiti.

– Mene mnogo više zabrinjava što ministar kulture već nekoliko puta obaveštava da će se pomoć dati socijalno odgovornim medijima. O toj tezi bi valjalo raspravljati, ali lično ne bih voleo da budem ni u kakvom timu koji medije deli na socijalno odgovorne i socijalno neodgovorne. Mediji moraju da rade odgovorno, a oni neodgovorni moraju biti kažnjeni tako što će izgubiti ugled, čitanost i platiti ogromne sudske kazne ako nanose štetu drugim ljudima i institucijama. To bi pokazalo da su socijalno neodgovorni i kao takvi ne bi mogli da opstanu. Ovako, kada se svi bore da opstanu a znajući da nema dovoljno sredstava, ministarstvo najavljuje jednu novu podelu. Bojim se da će to biti samo obrnuta rukavica cenzure. Evropski standardi, pravo na izražavanje mišljenja i sloboda štampe ne dozvoljavaju nikome, pa ni državi da interveniše unapred, pre nego što se bilo šta objavi – rekao je Radojković.

U poslednja tri meseca uočljiva je stagnacija programskih sadržaja radio stanica, posebno kod onih lokalnih, primetio je dr Rade Veljanovski. Radio i TV stanice dovijaju se tako što čak udarne informativne emisije i sportske programe „seku” reklamama i direktno krše Zakon o radiodifuziji i Zakon o oglašavanju. Suzbijanju pirata, čiji broj varira, trebalo bi da pomognu zakonske izmene po kojima će im se oduzimati emisiona oprema. Međutim, Veljanovski kaže da je problem što se pojedina privredna preduzeća oglašavaju upravo na piratskim stanicama i tako legalnim emiterima smanjuju mogućnost za zaradu od oglašavanja.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs