Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

15. 12. 2009

NOVE TEHNOLOGIJE U SLUŽBI BOLJIH MEDIJA

RTV B92 primer upotrebe i promocije interneta na vrlo efikasan način

Beograd, 15.12.2009 (Blic) - Sajt RTV B92 jedan je od najposećenijih u zemlji, ali i regionu već godinama. I danas se korišćenje interneta na B92 izučava na katedrama za medije, IT i kоmunikасijе širom sveta, dok na praksu redovno dolaze i iz medija razvijenih zemalja. Korisnici su zadovoljni i ističu tri osnovne karakteristike - preglednost, ažurnost i raznovrsnost.

Prema rečima Verana Matića, predsednika Upravnog odbora RTV B92, razvijan je planski veb kao novi medij.

- Proučavali smo prirodu i razvijali specifičnosti tog novog medija. Takođe internet smo shvatili kao mogućnost da se bude neuništiv, što je bilo posebno značajno za vreme Miloševićeve vladavine kada smo uspeli 1996. godine, na primer, da preživimo zabranu pomoću interneta. U trenutku zabrane i gašenja našeg predajnika prešli smo na internet i povezali se sa predajnicima „Glasa Amerike" i BBC i emitovali se preko njihovih talasa i tako vratili signal B92 u zemlju - kaže Matić.

Tako su i 1999. godine putem interneta preživeli višemesečnu zabranu dok se nisu vratili u etar. U 2000. godini koristeći internet napravili su najveći medijski projekat u Evropi postavljajući predajnike za radio i televiziju i emitujući iz Beograda signal i pomoću interneta dobacujući do predajnika van zemlje koji su onda pokrivali Srbiju.

Kada je B92 nakon radija pokrenuo veb, u početku su postojali novinari koji su samo radili u mreži. Ali ubrzo su svi novinari osposobljeni tako da se ne duplira broj ljudi. Onda je došla televizija i sve je postalo komplikovanije.

- Odlučili smo da uspostavimo takvu organizaciju koja će biti centralizovana, u kojoj će se koordinacija i svi sektori nalaziti u jednoj sobi, takozvanom superdesku u kojem će nastajati prilozi za sve platforme. Kao rezultat danas imamo novinara koji prilog koji je napravio postavlja u formatu za mobilni telefon, za teletekst, veb, radio i televiziju. To mu nekako dođe supernovinar iz superdeska. Većina novinara, kao i menadžera je onlajn sa mogućnošću rada u isto vreme za sve medijske platforme kojima raspolažemo. A menadžeri i urednici u svakom trenutku mogu donositi odluke putem interneta, koje se obično donose na zajedničkim sastancima, a koje smo na ovaj način minimizirali - objašnjava Matić.

Sve ovo govori da nove tehnologije omogućavaju mnogo veću efikasnost i bolju koordinaciju poslovanja, ali koliko su zaista važne tehnološke mogućnosti najbolje se može objasniti primerom oglašavanja.

- Okačite isti sadržaj - prognozu na mobilni portal, veb sajt, radio i televiziju. Predstavite sponzora, time će njegova poruka doći do najšire moguće publike. Dakle, dobijate vrlo efikasnu reklamu. Ali u isto vreme možete ponuditi oglašivaču veoma precizno demografije koje su za njega važne. Na primer, domaćice ispod 35. godine. To znači da imate veliku adaptabilnost prema trendovima na tržištu - kaže Matić.

Nagradu „IT Globus" za upotrebu intemeta u poslovanju - promociju kvalitetne upotrebe interneta i prezentaciju efekata koje takva upotreba donosi, novoustanovljeno priznanje časopisa „Micro PC World", dobio je upravo B92.

- Mislim da je ovo prvi put da smo u Srbiji dobili priznanje za sveukupne rezultate kada je reč o korišćenju novih tehnologija u poslovanju. Do sada smo dobijali priznanja za pojedinačne medijske poduhvate, za najposećeniji i najkvalitetniji veb, mobilni sajt... Mislim da je to i zbog činjenice da naša zemlja jako zaostaje u razvoju i korišćenju interneta, te se jednostavno ne prepoznaje znanje i inovativnost koju B92 koristi kada je reč o upotrebi interneta - kaže Matić. Prema njegovim rečima, iako nedopustivo kaskamo za svetom, to samo po sebi ne bi trebalo da zabrinjava kada bi postojala snažna želja i rešenost da se to kaskanje umanji.

- Moglo bi puno da se učini na sabijanju tog vremenskog zaostajanja jer još uvek imamo mlade, talentovane i obrazovane koji su konkurentni sa svetskim kadrom. Međutim, ne postoji jasna državna politika koja promoviše e-budućnost, e-vladu, e-tendencije, koja intenzivno edukuje... Ništa se od toga ne događa i to je najveći poraz. Imamo ograničene pojedinačne akcije umesto da se u ovom trenutku kupi 100.000 kompjutera za učenike i studente koji nemaju mogućnosti i koji bi po završenoj edukaciji i školskoj godini vraćali obrazovnim institucijama za edukaciju nove generacije - ocenjuje Matić i dodaje da postoje poznati modeli koji se mogu preslikati i da je za tri godine moguće postići čudo.

Sagovornik naglašava da se mediji i društvo mogu menjati bez novih tehnologija, ali da se uz moderne tehnologije otvara ogromno polje mogućnosti. Takođe, ocena je da su nove tehnološke mogućnosti dobra perspektiva i za medij i za društvo u kome deluje, ali da one mogu stvarati i nove probleme.

- Sve je ipak u čoveku i njegovom moralnom kodeksu. I on se redefiniše uz nove okolnosti, ali postoje univerzalne vrednosti koje u svako vreme moraju da funkcionišu i na nama je da ih usavršavamo, namećemo, ukazujemo na njihovu važnost, i što je najvažnije, praktikujemo. To će pomoći da te obrasce prihvate i mase. Mediji imaju sve veću odgovornost i na nama u medijima je da tu odgovornost što više promovišemo i ostvarujemo unutar samih naših organizacija i udruženja. Nažalost, mislim da još uvek dominira neodgovornost i zloupotreba, i mi se sa tim moramo ozbiljno suočiti i sami rešavati probleme. Svaka intervencija spolja može se pretvoriti u ozbiljnije ograničavanje sloboda - kaže Matić.

Nagrada za mobilnu platformu

RTV B92 je, može se reći, i mobilni telefon pretvorio u sopstveni medij - istovremeno je postao i servisni centar i zabavna platforma. Nagrada za mobilni portal ove godine je pripala ovoj stanici. Matić objašnjava da je prilagođavanje veb sajta za praćenje i na mobilnim telefonima bila odluka, jer je mnogo više mobilnih telefona nego priključenih kompjutera na internet.

- Sada svako i u svakom trenutku može pratiti naše vesti, ali i ostale sadržaje koje nudimo na sajtu. Možete se pretplatiti na najvažnije vesti da vam stignu onda kada ih mi objavimo na našim tradicionalnim medijima, možete naručiti prognozu i slično. Ali možete sa mobilnog i komentarisati i vaši komentari će, ako zadovoljavaju standarde, biti vidljivi i na mobilnoj platformi, kao i na veb sajtu. Znači, ušli smo u totalnu interaktivnost sa našom publikom - dodaje sagovornik.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs