Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

19. 02. 2010

TELEVIZIJA I RADIO NE GUBE PRIMAT

Beograd,  19.02.2010. (Danas) - U 2010. godini TV i radio neće izgubiti primat nad novim medijima jer su procene da će više od 90 odsto televizijskog i 80 odsto audio sadržaja potrošači i dalje pratiti putem klasičnog emitovanja, izjavio je juče Dejan Ljuština, viši menadžer u Sektoru za poslovno savetovanje Dilojta, na predstavljanju istraživanja „Trendovi u medijima 2010." koje je napravila ta revizorsko-konsultantska kuća.

On je istakao da ne samo da se neće smanjivati konzumiranje redovnog televizijskog programa (20-30 sati nedeljno) već će i rasti, a da bi internet video sadržaji mogli da im pariraju bilo bi potrebno da njihov obim poraste 75 puta. U korist televiziji ide i pojava novih HD televizora i programa po želji što podstiče rast gledanosti dok bi internet sebi mogao da napravi problem uvođenjem naplate sadržaja, a takođe zahteva angažovanje korisnika, dok je TV inertan medij što ljudima više odgovara.

Ljuština je podsetio da se u Srbiji TV u proseku gleda 360 minuta dnevno. U Dilojtu očekuju da se u 2010. nastavi približavanje interneta i televizije i doći će do povećanja broja TV prijemnika koji omogućavaju pristup internetu, ali je izvesnije da se oni neće spojiti, već da će se prilikom gledanja televizije paralelno koristiti računar. U SAD to čini 74 odsto potrošača između 25 i 34 godina. „Oni koji bi mogli znatno da profitiraju od sve većeg simultanog korišćenja interneta i televizije jesu oglašivači. Očekuje se da će u 2010. oglašavanje putem TV na globalnom nivou vredeti 180 milijardi dolara, dok se projekcije za on-lajn oglašavanje kreću oko 63 milijarde dolara", rekao je Ljuština.

Analitičari Dilojta očekuju dalji pomak prema oglašavanju na internetu tako da će u ukupnoj sumi za oglašavanje udeo on-lajn reklama biti povećan sa 10 na 15 odsto do kraja 2011. Očekuje se i da će potrošanja za oglašavanje u 2010. porasti za dva odsto, a oglašivači smatraju da je internet oglašavanje pogodnije jer su manji troškovi i bolje se može meriti njihova efikasnost. „Zbog rasta on-lajn oglašavanja najmanje će trpeti televizija, potom radio i autdor oglašavanje, a najviše će trpeti novine i časopisi", rekao je Ljuština i dodao da je u Srbiji udeo internet oglašavanja oko jedan odsto i vredi oko pet miliona evra.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs