14. 04. 2010
EKSPLOZIJA NOVIH MEDIJA
Ekonomska kriza i drugi razlozi utiču i na velike promene u medijskom svetu
Anketa među urednicima medija iz EMEA regiona pokazala da tradicionalne medije guši upotreba novih, veoma konkurentnih digitalnih medijskih formata
Beograd, 14.04.2010. (Pregled) - Stručnjaci za odnose sa javnošću komunikacijske mreže Burson-Marsteller su intervjuisali čak 115 iskusnih novinara i urednika širom Evrope, Afrike i na Bliskom istoku (EMEA), u 27 zemalja, na temu stanja medijske industrije u tim zemljama. Cilj ankete bio je da ustanovi na koji način ekonomska kriza utiče na medije, ali i kakvi su rezultati digitalne revolucije, kao i na koji način stručnjaci iz oblasti odnosa sa javnošću i odnosa sa medijima mogu efikasno da se adaptiraju medijskoj sceni koja se izrazito brzo menja. Zahvaljujući PR agenciji Čepter 4, predstavništvu Burson-Marsteller mreže za našu zemlju, obuhvatilo je 10 novinara i medija iz Srbije. Veliki broj odgovora, čak 81 odsto ispitanih, ističe važnost smanjenja troškova u redakcijama, koje je primenjeno i direktno utiče na njihov opstanak. Medijske organizacije širom EMEA regiona smanjile su broj zaposlenih u svojim timovima.
Onima koji su ostali zaposleni nije nimalo lako, jer su i dalje suočeni sa velikim brojem problema, od nesigurnosti u vezi sa poslom, primanja i budućnosti, do uvođenja višeplatformskim sadržaja, a manje uredničkog prostora za te sadržaje i slično. Čak 88 odsto ispitanih ističe povećanu količinu posla. S druge strane, gledaoci, slušaoci i čitaoci, kao i većina oglašivača i sponzora, sve više napuštaju tradicionalne medije, omamljeni uzbudljivošću novijih formata, kao i njihovom pristupačnošću u uslovima krize.
Džeremi Galbrajt, direktor Burson-Marsteller mreže za EMEA region, ističe da su rezultati ankete pokazali da nije došlo do promene u pogledu zahteva postavljenih pred novinare i urednike, odnosno da su esencijalna znanja, umeća i najbolja praksa u odnosima sa medijima iste kao i pre, uprkos transformaciji medijske industrije, te da sada imaju još veći značaj. Intervjuisani novinari slažu se da su se kvalitet i standardi njihove profesije smanjili, i to kao neizbežan rezultat mera štednje, ali i kao direktan rezultat eksplozije novih medija. Ipak, anketa nije pokazala koncenzus među predstavnicima medija oko toga da li je digitalna revolucija pozitivna ili negativna promena. Najviše njih se složilo oko toga da su digitalni alati omogućili neverovatan pristup informacijama „na samo jedan klik" (više od 40 odsto). A pojačana konkurencija, kao i tzv. deprofesionalizacija struke kroz građansko novinarstvo, navedeni su kao ozbiljni razlozi za zabrinutost.
-
Nema komentara.