31. 07. 2010
TELEVIZIJA PREOTELA OGLAŠIVAČE
Beograd, 31.07.2010. (Danas) - Srpski mediji doživeli su značajan pad prihoda od oglašavanja koji je iznosio čak 22 odsto u 2009. što je bilo znatno više od pada zabeleženog na globalnom nivou od 7,2 odsto.
Troškovi reklamiranja u Srbiji iznosili su oko 161 milion evra odnosno oko 0,5 odsto BDP-a, ali ta suma predstavlja tek polovinu „željene" vrednosti od skoro jedan odsto BDP-a, koliko trenutno iznosi vrednost tržišta oglašavanja u Nemačkoj, Danskoj i Austriji, navode evropski eksperti u medijskoj studiji, koja će predstavljati osnov za izradu stategije za reformu medijske scene u Srbiji. Oni dodaju da se očekuje da tržište oglašavanja u Srbiji raste, uprkos nedavnom snažnom padu iznad svetskog proseka.
Najveći udeo troškova oglašavanja u medijima u Srbiji je, prema podacima iz prošle godine, na televiziji, skoro 60 odsto, iako je reklamiranje na ovom elektronskom mediju u Srbiji opalo za 16 odsto, u odnosu na 0,2 odsto pada u svetu.
Prema podacima AGB Nilsena, udeo troškova oglašavanja u štampi je oko 22 odsto, spoljno oglašavanje skoro 13 odsto, na radiju četiri odsto, dok reklame na internetu imaju udeo od 1,6 odsto.
Kako se navodi, na srpskom TV tržištu dominiraju prvi kanal javnog servisa RTS i najveći privatni emiteri. Troškovi oglašavanja na TV stanicama u Srbiji iznose 95 miliona evra, od čega na RTS oko 35 miliona evra, dok prihod od oko 60 miliona evra od oglašavanja dele svi ostali TV kanali.
Žozef Lončar, glavni urednik marketinškog časopisa Tabu, kaže za Danas da je najveći udeo oglašavanja u medijima na televiziji zbog visokog stepena nepismenosti i niske kupovne moći ljudi.
Novinar Darko Kocjan objašnjava za Danas da su reklame najefektnije u medijima koje možemo pratiti okom, kao što su novine, TV i internet. Prema njegovom mišljenju, ipak se izdvaja televizija „uz koju je čovek pasivan posmatrač".
-
Nema komentara.