15. 12. 2014
Tasovac: Naredne godine rad na novoj Medijskoj strategiji
Ideja je da u strategiji budu razrađena dosadašnja iskustva na polju medijske pismenosti, uz dodatnu, ozbiljniju razradu planova na ovom polju, rekao je ministar Tasovac na konferenciji Medijske koalicije pod čijim je okriljem sproveden projekat.
"Na ruku ide i to što Evropska komisija sve više uviđa značaj medijske pismenosti, što znači da ćemo u Briselu kucati na otvorena vrata", istakao je Tasovac.
Kako je naveo, u procesu medijskog opismenjavanja građana, razvijanja kritičkog mišljenja, pristupa, analize i evaluacije medijskih sadržaja, uloga Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je nezamenljiva.
"Samo tako možemo biti sigurni da smo uspeli da zaokružimo proces na valjan način i da učinimo korak od sedam milja, za dobrobit dolazećih generacija, koje što bolje treba da razumeju medijsku džunglu, isprepletanu profesionalizmom ali i neprofesionalizmom, novim tehnologijama, istraživačkim novinarstvom, ekonomskim interesima i politikom", istakao je on.
Tokom projekta koji je trajao 15 meseci, održani su seminari za učenike srednjih škola, nastavnike i novinare, debate o gorućim medijskim pitanjima, radilo se na formulisanju Etičkih prepopruka za onlajn novinarstvo, edukativnim brošurama i urađen je onlajn resursni centar na temu medijske pismenosti www.medijskapismenost.net.
Glavni cilj projekta, kako je rečeno, je borba za informisanog građanina, nezavisno novinarstvo i slobodu medija.
Na skupu su prikazani i promotivni video spotovi koje je Medijska koalicija proizvela za kampanju podizanja svesti u medijksoj sferi, a prikazani su i radovi mladih autora sa konkursa "Ne daj da te spinuju".
Projekat je okupio novinarska i medijska udruženja, koji su uz pomoć Američke agencije za medunarodni razvoj u Srbiji (USAID) pokušali da naprave, kako je rečeno, ovaj pionirski pokusaj.
Direktorka USAID Aza El Abd ukazala na važnost medijske pismenosti za razvoj demokratskog društva u čijem je centru građanin i pohvalila napore Vlade Srbije na tom polju.
Skupu su prisustvovali i učenici, polaznici seminara, koji su u promotivnom spotu poručili da sada svake novine čitaju po dva sata.
-
Nema komentara.