Home  /  Medijska scena  /  Region i svet

02. 10. 2014

Glas potrošača

2.10.2014. (Danas) - Mnogi roditelji nisu svesni da su njihova deca meta reklama za brzu hranu.

Stručnjaci iz Evropske unije upozoravaju da proizvođači brze hrane često utiču na decu putem onlajn igrica ili aplikacija putem društvenih mreža na internetu. Koristeći decu kao posrednike, kompanijama su krajnje mete roditelji i drugi stariji srodnici, koji će najpre novcem udovoljiti dečijim željama.

Roditelji u Evropskoj uniji su preko organizacija civilnog društva organizovali peticiju u kome su tražili da nadležni izvrše pritisak na kompanije da prekinu sa ovom praksom, s obzirom na to da Direktiva o audiovizuelnim medijima zabranjuje kompanijama da direktno pozivaju decu da kupuju proizvode tako što će zloupotrebljavati njihovo neiskustvo ili lakovernost. Kada je u pitanju neravnopravnost na tržištu Srbije, kompanije koje ovde posluju ne moraju da se služe dosetkama uz pomoć kvizova i sličnih aplikacija za razbribrigu na internetu.

Nebrojeni su primeri "targetiranja" dece ali i drugih ranjivih kategorija putem televizijskih, radioreklama i bilborda. Najveću pobedu kada je u pitanju zaštita od reklama izborili su udruženi potrošači u Nemačkoj, ali doduše samo preko provajdera koji omogućavaju gledanje televizije preko interneta. Potrošači u ovoj zemlji imaju mogućnost da isključe reklame koje im nisu po volji.

Potrošači u Srbiji su do sada bili daleko od mogućnosti da na ovaj ili sličan način zaštite sebe i svoje najbliže. Udružiti se i pronaći organizaciju i nije toliki problem koliko činjenica da je teško pronaći i dovoljno nadležnu i dovoljno efikasnu instituciju kojoj bi se požalili.

Potrošačka prava o pravila reklamiranja su usko povezana. Zato je dobro što će organizacije potrošača biti uključene u izradu novog Zakona o oglašavanju. Nakon njegovog usvajanja, biće važnije da svi brinemo o sprovođenju odredbe koja sprečava zloupotrebu, neiskustvo, neznanje i lakovernost dece.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs