30. 10. 2014
Evropska kampanja protiv vlasničke koncentracije u medijima
Novi akteri na globalnoj medijskoj sceni, uključujući Google, predstavljaju ozbiljnu pretnju ne samo za medijski pluralizam, već i za opstanak slobodnih novinara, posebno na lokalnom nivou, saopštio je EFJ.
Dodaje se da mnogi tajkuni kupuju medije kako bi direktno uticali na njihovu uređivačku politiku.
U zemljama istočne i jugoistočne Evrope, vlasnici kompanija iz drugih oblasti kupuju medije i kako bi ostvarili direktnu kontrolu nad informisanjem i promovisali svoje interese i ideologiju.
EFJ je pozvao svoje članice da se pridruže akciji pokretanjem inicijativa u svojim zemljama koje bi se fokusirale na pitanja koja se tiču novinara, uključujući akcije na radnom mestu.
Preporučuje se organizovanje konferencija na temu kampanje o prekomernoj medijskoj koncentraciji, slobode štampe i novinarstva kao javnog dobra. Na istu temu može se organizovati potpisivanje peticija i javnih pisama političarima i državnim insitucijama.
Sindikatima se preporučuje da organizuju masovno podnošenje žalbi na poslu zbog otežanih uslova rada, neadekvatnih plata, prekomernog radnog vremena. U redakcijama se mogu organizovati kratki prekidi rada s porukama za odbranu kvaliteta novinarstva i medijske etike.
-
Nema komentara.