Home  /  Medijska scena  /  Region i svet

25. 03. 2015

Mediji ustupaju sadržaj „Fejsbuku”

25.3.2015. (Politika; autor: J.J.K.) - Poslednjih meseci „Fejsbuk" pregovara sa najmanje šest medijskih kompanija o tome da se njihov sadržaj objavljuje na društvenoj mreži, bez potrebe da korisnici kliknu na link ka sajtu medija, otkriva „Njujork tajms".

Sa 1,4 milijarde korisnika, „Fejsbuk" je postao ključni izvor saobraćaja za izdavače koji nastoje da dopru do publike prikovane za smartfone. Ustupanje sadržaja bi bila velika promena za novinske organizacije koje su navikle da čitaoce drže u sopstvenom ekosistemu i da o njima skupljaju vredne podatke, piše ugledni američki list koji je i uključen u ovaj aranžman, ali citira anonimne izvore, jer su takvi uslovi pregovora.

O ovoj ideji se priča od prošle jeseni, kada je „Fejsbuk" prvi put izneo ponudu američkim izdavačima. Novi format biće testiran narednih meseci, a neki od prvih partnera biće: „Njujork tajms", „Bazfid" (buzzfeed.com) i „Nacionalna geografija". Da bi uslovi bili što primamljiviji za izdavače, jedna od opcija je da im se dozvoli da zarade od oglasa koji bi bili plasirani pored njihovog sadržaja na „Fejsbuku".

Novinski članci su trenutno na ovoj platformi prisutni putem linkova koji vode na sajt medija. Učitavanje traje oko osam sekundi, što je po mišljenju ljudi iz „Fejsbuka" predugo vreme kada su važne milisekunde pažnje čitalaca. Osim o direktnoj objavi tekstova, pregovora se i o tehničkim načinima da se ubrza učitavanje.

Edvard Kim, stručnjak za onlajn analitiku i distribuciju, kaže da u ovom aranžmanu ima još mnogo toga da se razradi da bi obe strane bile zadovoljne. Neke medijske kuće beleže pad poseta preko „Fejsbuka" možda zbog toga što ova kompanija daje prednost video-sadržaju, jer on više privlači oglašivače.

Medijske kuće isto kao i „Fejsbuk", žele da obezbede korisnicima bolje iskustvo, ali nisu svi u istoj poziciji. Dok „Bazfid" otvoreno deli sadržaj, „Njujork tajms" ima model pretplate posle određenog broja pročitanih naslova na mesečnom nivou i to je sve veći udeo u prihodima kompanije.

Moraće da izvaga prednost objave na „Fejsbuku" i prihoda od oglasa na društvenoj mreži u odnosu na gubitak klikova na sopstvenom sajtu.

U „Gardijanu" nisu mnogo zainteresovani za ovu varijantu. Neki su nezvanično predložili kolegama iz ostalih listova da izdavači treba da zajednički izdejstvuju najpovoljnije uslove za celu industriju i da zadrže kontrolu nad oglasnim segmentom.

Najveći britanski izdavač „Njuz UK", vlasnik „Tajmsa" i „Sana", u oktobru je kategorično odbacio mogućnost takvog dogovora. Obrazloženje je bilo da u tom slučaju mediji ne bi imali nikakve podatke ni o čitanosti ni o (onlajn) publici i da veliki igrači na to neće morati da pristanu, ali da srednji i mali verovatno hoće. 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs